Beschadigde harddisk herstellen/bestanden terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaico

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Berichten
320
Hallo,
ik zit met een redelijk groot probleem.
Mijn hardeschijf wordt niet meer herkend door Windows, niet op mijn computer en ook niet op andere computers. Op de harde schijf zit een lampje, en als de harde schijf in gebruik is, is dit lampje blauw (anders rood...). Nu is het lampje dus de hele tijd blauw, maar de harde schijf is dus niet zichtbaar via Windows. Het kan zijn dat de harde schijf beschadigd is, hij is namelijk een keer op zn zij gevallen... De hardeschijf is getest op Windows 7 32-bit en Windows 7 64-bit. Ik heb eventueel ook nog de beschikking over een pc met Windows XP (32-bit), maar ik betwijfel of dit helpt. Mijn vraag is nu: hoe kan ik ervoor zorgen dat deze harde schijf weer zichtbaar word in windows (<oftewel,hoe kan ik deze harde schijf totaal herstellen), of hoe dat ik bestanden die op de HD stonden kan herstellen...

Mvg,
Kaico
 
Hoe het klinkt gaat het dus over een externe hardeschijf? Want als dat zou is en het lampje is gewoon blauw dan is eerder gezegd de behuizing kapot en dan zou je dus iemand de hardeschijf in een andere behuizing laten zetten. Hoor je de schijf nog wel draaien als je het opstart?
 
Ja, ik heb de harde schijf uit en weer aan gezet, en eerst hoor ik een geluid alsof er een schijfje aan het draaien is (als een cd), en daarna het geluid van apparatuur die opstart (als n computer, maar dan vanzelfsprekend zachter).
 
Het probleem kan ook ontstaan door een defect in de elektronica in de USB behuizing.
Probeer de schijf uit de externe behuizing halen en rechtstreeks aan de pc aansluiten via ATA (let op master/slave jumper) of SATA.

Kijk dan of de schijf in de BIOS herkend wordt.
 
Dit heb ik geprobeerd, helaas zonder succes. De aansluiting op de pc's die ik tot mijn beschikking heb/had zijn helaas anders. Volgens mij is de aansluiting op mijn externe harde schijf SATA. De aansluitingen op de andere pc's zijn ATA of IDE. Let wel op dat ik hier weinig verstand van heb, en dat ik deze kennis verkrijg door google image search :eek::p
 
Hoe oud zijn de pc's die je hebt?
3-4 jaar oud hebben bijna allemaal SATA aansluitingen.

sata_asus.jpg

A = ATA/IDE (platte brede kabel)
B en C = SATA (smalle kabel)
 
Laatst bewerkt:
De PC's zijn allebei ongeveer 7/6 jaar oud :(
Allebei dus IDE/ATA.
De harde schijf is SATA (er staat ook Serial ATA op (A):p).
De enigste nieuwe pc's die we hebben zijn beide laptops, waar de plek voor de harde schijf te klein is :(.
Ik denk dat ik er volgende week s mee naar n pc-mannetje ga, kijken wat die zegt :)

EDIT:
Ik heb geprobeerd de harde schijf van de laptop in de behuizing van de externe HD te doen. Als ik nu de pc (laptop) gewoon laat opstarten, kom ik bij het windows (7) bootscherm (Windows starten), maar als hij klaar zou moeten zijn, start de pc opnieuw op. Als ik de HD van mn laptop weer gewoon in mn laptop stop, en de externe HD in de behuizing, kan ik de HD ook kiezen als opstartmogelijkheid (samen met nog cd en normale HD etc.). Wat betekend dit?:S:$
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan