Beschadigde SD kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Berichten
113
Hallo,
Om het even wat ik in mijn Asus tablet steek, een SD kaart, microSDkaart, USB stick, externe HD, telkens krijg ik dezelfde foutmelding: beschadigde SD kaart. Ze kunnen toch niet allemaal stuk zijn? Trouwens in mijn laptop werkt het allemaal perfect.
Ik probeerde al met een SD kaart te herformateren, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Weet iemand een oplossing?
Alvast hartelijk dank.
Lut
 
lijkt er meer op dat er iets met de kaartlezer aan de hand is. Ga eens even in apparaatbeheer zoeken of er een melding is. Met een beetje geluk kan je nieuwe drivers vanuit apparaatbeheer downloaden.
Zo niet, lukt het hier wel: http://drivers.softpedia.com/get/CARD-READERS/
 
Dank je wel voor je spoedig antwoord. Het probleem doet zich voor op mijn tablet, niet op mijn laptop.
Als ik een splinternieuwe kaart insteek is alles OK, zodra ik diezelfde kaart in mijn laptop gebruik wil mijn tablet hem niet meer lezen
 
Oei, die link is voor cardreaders, de TS heeft het hier over een tablet. Gaat niet werken.
Het is een vaak voorkomend probleem met externe apparaten die een sdkaart gebruiken, waarvoor ik nog geen verklaring heb.
Mijn voorkeur gaat er dan vanuit om de kaart te laten zitten in het toestel en via de usb aansluiting de inhoud van die kaart uit te lezen.
Om het even om welk apparaat het gaat, camera, tablet, camcorders, telefoons. Vrijwel allemaal hetzelfde verhaal.

Als er verder niks bijzonders geinstalleerd staat op je tablet, zou je kunnen overwegen deze terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Ben zo vrij geweest om je vraag te verplaatsen naar de juiste sectie. Voor tablets is daar een eigen sectie voor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan