Beschermingsfout Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleurrijkje

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2005
Help! Mijn pc (Windows 98) geeft al geruime tijd de volgende foutmelding:

Explorer heeft algemene beschermingsfout veroorzaakt in module KRNL386.exe op 0001:000075a2.

Ik kan niet meer in "Mijn Computer" komen, geen site intikken in de internet adresregel (echter wel via zoeken! trefwoord intikken)

Kan geen andere schijven selecteren of bijv. kleine diskette selecteren. Dus ook niet Windows opstartschijf opstarten.

Ik krijg altijd dezelfde blauwe scherm met de melding dat het systeem bezet is. Als ik dan blijf enteren krijg ik bovenstaande foutmelding over Explorer.

Wat ik al heb geprobeerd:

in Dos mode:

scanreg/restore
scanreg.exe/fix
SFC/purgecache

Voor dat het probleem ontstond, heb ik zitten rotzooien met nieuwe Nero programma's installeren, en Winamp. (Heb alle Nero progr. reeds verwijderd)
En heb scan gedaan van Spybot, maar heb hierna de verwijderingen ongedaan gemaakt,maar het probleem bleef.

In het verre verleden heb ik met Spybot eens per ongeluk Shell verwijderd , schijnbaar een besturingsssysteem van Windows? Toen heeft iemand eens in Dos Windows opnieuw geïnstalleerd. Wat is het commando in Dos om Windows opnieuw te installeren (opstartschijf)?

Wie herkent dit probleem?
Ik hoop snel wat te horen!

Met vriendelijke groet,

Je kunt eens opstarten met de opstartdiskette, de windows cd in de cdrom-speler

en windows in ms-dos overschrijven. Met de parameter /nd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan