beschermingsfout van windows 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob vb

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Hallo.

Ik heb een optiplex sx270, ik heb windows 95 er op gezet,maar naar het op nieuw op starten zegt hij, er is een beschermingsfout op gegetreden.
U dient de computer opnieuw op te starten.

In veilige modus doet hij het wel, maar dan verder?

GR. Rob vb.:confused:

Je bedoelt echt een optiplex sx270 als in, Pentium 4 2,4ghz, 512mb intern geheugen, 40Gb harddisk enzovoort??

Waarom wil je daar in vredesnaam Windows 95 opzetten???

Het zal waarschijnlijk een driver probleem zijn.
Bij Dell zijn er in elk geval geen drivers beschikbaar voor Win95/98/ME.

hallo iedereen,:D

Ik heb xp d'r idd al op gehad, maar door een probleem met het wachtwoord (deze vraag heb ik overigens al gesteld op dit forum) kwam ik niet verder.:confused:

Vanaf dit forum werd mij geadviseerd om te formatteren.
Mijn grootste probleem met deze computer is dat ik geen cd-drive heb (dit type is daar blijkbaar niet voor gemaakt want er zit ook geen ruimte voor een cd-drive).:eek:

Aangezien ik een stapel floppy's van win 95 heb, dacht ik dat verstandig was deze er voorlopig maar eerst op te zetten.

Ik vind het overigens wel vreemd, nadat ik win 95 erop gezet had, ik na het opstarten heel even het schermpje van win 95 zag en daarna meteen een zwart scherm met een beschermingsfout, waarna ik de com weer opnieuw moet opstarten.:(

Hoe kom ik er nu achter wat er aan de hand is?

Als jullie mij adviseren om xp erop te zetten, kunnen jullie mij dan ook vertellen hoe ik xp erop krijg zonder dat ik er een cd-drive op heb zitten.

Alvast bedankt, groeten, Rob vb:thumb:

Ik vraag me af hoe xp er dan ooit opgezet is..........................

Op de site van Dell is in een antwoord toch echt sprake van een CD-drive. Ik durf het haast niet te vragen, maar heb je wel goed gekeken? Als ik bijgaande afbeelding goed bekijk, is de CD-drive verticaal gemonteerd.

Edit: Windows95 kan niet overweg met schijven/partities die groter zijn dan 2 Gb
en zal met de drivers en controllers die door de BIOS opgestart willen worden ook geen weg weten.

Laatst bewerkt:
Op de site van Dell is in een antwoord toch echt sprake van een CD-drive. Ik durf het haast niet te vragen, maar heb je wel goed gekeken? Als ik bijgaande afbeelding goed bekijk, is de CD-drive verticaal gemonteerd.

Edit: Windows95 kan niet overweg met schijven/partities die groter zijn dan 2 Gb en zal met de drivers en controllers die door de BIOS opgestart willen worden ook geen weg weten.

Daar zit in dit geval waarschijnlijk de A drive.

Massa produktie ,is voorgeinstalleerde HD ,en bijgeleverde Rode diskette.
Recover staat er dus op,maar je hebt de Disk nodig.

Hallo iedereen even snel een foto.

Ik heb even haast dus ik kom er op terug.

GR.ROB VB.

Bijlagen

• Foto 3.jpg
    Foto 3.jpg
    6,4 KB · Weergaven: 71
Hoi, op de foto te zien is de pc toch redelijk modern, dus wat ik denk is dat de pc te nieuw is voor windows 95. Elke windowsversie kan maar een maximum aantal aan ramgeheugen aan, dus deze pc zou beter op xp draaien ;) Aangezien je zegt dat er geen cd drive inzit, kan je misschien proberen om een gehele windows xp cd te kopieren naar een usb stick ofzo, en dan ergens in de bios instellen om daar van te booten.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb deze computer van internet gekocht en er zat geen cd bij.
Als het mogelijk is om xp er via een usb stick op te zetten, kun je me dan uitleggen hoe ik dat moet doen. ( wat voor usb stick heb ik er bijv. voor nodig want xp is toch een vrij groot programma.

Bedankt, groeten Rob v B

Normaal gezien zou het moeten werken om alle bestanden van de xp cd te kopieren naar een usbstick, externe harde schijf, of een externe cd speler ofzo moest je dat eventueel ook hebben. En dan moet je ergens in je bios instellen (waar weet ik niet want dat hangt van pc tot pc af) dat je van usb wilt booten, ergens in de bootvolgorde normaal usb op first zetten, en dan zou die normaal zo de setup moeten starten zodat je xp kan installeren.

Ik geloof dat dit het beste is,om gewoon een cd drive te kopen.

Ik wil iedereen bedanken voor hun moeite en inzet.
gr. rob vb:thumb: :thumb: :thumb: ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan