• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beschikbaarheid uit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wampie Beukies

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Voor de gelegenheidswerkers wil ik graag per week een lijst hebben met de namen die de betreffende week beschikbaar zijn, zodat ik van daaruit verder kan bouwen.

Op tabblad GHW komen dus de gegevens van de mensen en hun beschikbaarheid en op het weekblad wil ik dan een automatisch gevulde lijst zien.
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? (de namen in de bijlage zijn fictief)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoiets voor B5:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX('GHW namen'!$A:$A;KLEINSTE(ALS(('GHW namen'!$C$4:$V$4=$C$1)*('GHW namen'!$C$5:$V$28=1);RIJ(5:28));RIJ(A1)));"")
let op: matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter alvorens door te trekken naar onderen.

Het is wel een foutgevoelige manier van werken. Als je iets wijzigt in de GHW-namen verandert de beschikbaarheid per weekdag niet automatisch mee. De twee gegevens horen als het ware niet bij elkaar.... geeft kans op fouten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan