Beschikbaarheidrooster (per maand)

Status
Niet open voor verdere reacties.

joellp

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2011
Beste,

ik ben bezig met het maken van een maand planner in Access waarbij een werknemer zijn beschikbaarheid kan aangeven. Hedendaags hou ik dit bij in Excel waarbij iedereen op een papiertje zijn of haar beschikbaarheid doorgeeft waarna ik het invul. Zie onderstaande afbeelding.

Beschikbaarheid.JPG

Echter wil ik dit volledige veld/planner automatiseren in Access. Het is vrij simpel alleen ik struikel op diverse onderdelen. Wat is de bedoeling?

1. De huidige maand wordt automatisch weergegeven met bijbehorende weken, dagen, data.
  2. Je kan "bladeren" tussen diverse maanden
  3. Een werknemer dient simpelweg door een kruisje in het vakje te zetten zijn beschikbaarheid aan te geven
De datum is uiteraard uniek en de tijden staan altijd vast. Ochtenddienst of middagdienst.
Naast de bovengenoemde punten is de grootste vraag:
Hoe krijg je het formulier te zien waarbij automatisch de maand, weken, dag en bijbehorende datums worden weergegeven zoals op bovenstaande afbeelding.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Als je het formulier wilt maken zoals in het voorbeeld, wat zo te zien uit Excel komt, dan ben je nog wel even bezig, vrees ik. Dus het is niet 'vrij simpel' zoals je zelf stelt. In Access werk je niet met losse cellen, zoals in Excel, maar met Records. Je moet dus gegevens per werknemer gaan opslaan. De vraag is hoe je dat wilt gaan doen. Normaal gesproken zou je alleen records moeten aanmaken op basis van dagen dat een persoon werkt. In jouw voorbeeldje zou je dan voor persoonA twee records krijgen voor week 48, twee voor week 49 etc en voor PersoonB twee records voor week 48 en drie voor week 49. Maar ik zie ook nog rode blokken, en ik vermoed dat je daarmee aangeeft dat een persoon op die tijden niet werkt. Dus daar moet ook wat op verzonnen worden. Kortom: een behoorlijke klus, die je wel wat uurtjes zal gaan kosten. Zet de broodjes en het bier maar vast klaar :)

bedankt voor je reactie Michel,

hier was ik al een beetje bang voor. Wat dat betreft is het idee wel eenvoudig maar de functionaliteit ontzettend lastig in Access. In Excel is het simpelweg een kruisje zetten bij de betreffende werknemer nadat je wel elke keer de maand, datum en bijbehorende dagen hebt aangepast. Hmm dat wordt brainstormen of overwegen om een alternatief te bedenken.. Bier staat sowieso al klaar (vrijdag) ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan