Beschikbare schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter2

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2002
Beste leden,

Ik kocht een laptop met een 120Gb harde schijf. Na de (automatische) installatie blijkt dat op Systeem (C) 53,7 Gb en op Data (D) 32,6 Gb beschikbaar is.
Wel wordt aangegeven dat Systeem (C) een totale grootte heeft van 67,3 Gb en Data (D) van 32,7 Gb.
Wat betekent het verschil tussen Systeem en Data voor wat betreft de beschikbare ruimte en neemt de installatie al 35 Gb in beslag?

Met vriendelijke groet,
Pieter2

Maybe heeft de fabrikant op de hdd een verborgen recovery partitie aangemaakt?
De verdwenen 5 gig op D: kan ik zo 1,2,3 ook niet verklaren, ténzij daar inmiddels applicaties zoals bijv. Office op zijn geplaatst.

Ok, maar nu word ik een heel klein beetje nieuwsgierig; wás dit idd. de oorzaak, héb je ergens kunnen vaststellen dat er zo'n verborgen recovery partitie aanwezig is?

Beste Pasja,

Ik heb niet kunnen vaststellen of er een veborgen recovery partitie aanwezig is. Het enige dat ik kan vaststellen is de informatie die ik kreeg nadat ik via "Computer" heb opgevraagd hoeveel capaciteit de harde schijf heeft nadat de installatieprocedure had plaatsgevonden. Toen vond ik dat de terugloop van 120 Gb naar wat nu over is, wel erg snel is gegaan.

Met vriendelijke groet,
Pieter2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan