Evelthoven
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 sep 2006
- Berichten
- 690
Goedemorgen,
Gisteren heb ik een opdracht gekregen op mijn werk waarvoor ik geen goed idee heb om dit aan te pakken.
De bedoeling van de opdracht is dat ik ga uitzoeken wat voor ons het gunstigste is.
Werk uitbesteden of in eigen bedrijf uitvoeren.
Nu is het zo dat een extern bedrijf voor ons een bepaald produkt maakt dat opgebouwd is uit 5 onderdelen. Hiervoor wordt aan ons een prijs doorberekend.
Nu wil men weten wat de kostprijs zou zijn als we het produkt zelf gaan maken. Er moet geinvesteerd worden in nieuwe machines, extra energiekosten, extra personeel enz. enz.
Uitgangspunt is dat men in eerste instantie een overzicht wil voor de jaren 2008 t/m 2011.
Tot zover heb ik wel een idee hoe dit vergeleken kan worden.
Gewoon onze kosten naast die van de leverancier zetten en kijken wat de verschillen zijn en per jaar een ophogingspercentage voor bepaalde kosten.
Maar men wil nu meerdere "scenario's" kunnen invullen om zo tot een goede vergelijking te kunnen komen. Er zijn dan talloze mogelijkheden vanwege de vele variabelen.
Is er iemand die mij een voorbeeld of een opzet kan geven hoe een en ander op te zetten zodat er met het invullen van verschillende variabelen goed vergelijkingsmateriaal naar boven komt om tot een goede beslissing te komen. Uitbesteden of zelf produceren.
Ik kan geen voorbeeldbestand meesturen want er is nog niks, alles moet nog opgezet worden. Omdat ik zelf nog niet zo'n goed idee heb hoe dit te doen vraag ik graag jullie hulp.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr.
Eric
Gisteren heb ik een opdracht gekregen op mijn werk waarvoor ik geen goed idee heb om dit aan te pakken.
De bedoeling van de opdracht is dat ik ga uitzoeken wat voor ons het gunstigste is.
Werk uitbesteden of in eigen bedrijf uitvoeren.
Nu is het zo dat een extern bedrijf voor ons een bepaald produkt maakt dat opgebouwd is uit 5 onderdelen. Hiervoor wordt aan ons een prijs doorberekend.
Nu wil men weten wat de kostprijs zou zijn als we het produkt zelf gaan maken. Er moet geinvesteerd worden in nieuwe machines, extra energiekosten, extra personeel enz. enz.
Uitgangspunt is dat men in eerste instantie een overzicht wil voor de jaren 2008 t/m 2011.
Tot zover heb ik wel een idee hoe dit vergeleken kan worden.
Gewoon onze kosten naast die van de leverancier zetten en kijken wat de verschillen zijn en per jaar een ophogingspercentage voor bepaalde kosten.
Maar men wil nu meerdere "scenario's" kunnen invullen om zo tot een goede vergelijking te kunnen komen. Er zijn dan talloze mogelijkheden vanwege de vele variabelen.
Is er iemand die mij een voorbeeld of een opzet kan geven hoe een en ander op te zetten zodat er met het invullen van verschillende variabelen goed vergelijkingsmateriaal naar boven komt om tot een goede beslissing te komen. Uitbesteden of zelf produceren.
Ik kan geen voorbeeldbestand meesturen want er is nog niks, alles moet nog opgezet worden. Omdat ik zelf nog niet zo'n goed idee heb hoe dit te doen vraag ik graag jullie hulp.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr.
Eric