beslissing tabel test!!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rrizi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rrizi

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
9
Hallo allemaal hier,
Wie kan me helpen voor volgende code fragment een beslissing tabel test te schrijven. Ik heb absoluut geen idee hoe moet dat zijn en waar me kan ik beginnen?
Mijn besten dank
Rrizi
:confused:
 
beslissing tabel test!!

Hallo allemaal hier,
Wie kan me helpen voor volgende code fragment een beslissing tabel test te schrijven. Ik heb absoluut geen idee hoe moet dat zijn en waar me kan ik beginnen?
Mijn besten dank
Rrizi
[ //als de buur bestaat & de buur is leeg
if(buur != null && buur.getSpelObject() == null){
//Verwijder de Mens van het huidige veld
this.getVeld().setSpelObject(null);
//Zet de Mens op het buurveld
buur.setSpelObject(this);
//Voeg de buur toe aan de Mens
this.setVeld(buur);
this.paint();
//als de buur bestaat & er staat een Mens op
}
else if(buur != null && buur.getSpelObject() instanceof BzBlok){
//haal het bzblok op
BzBlok o = (BzBlok)buur.getSpelObject();
//als het beweeegbaar is
if(o.isMovable())
{

//Als het bzblok bewogen is
if(o.move(r))
{


//Verwijder de mens van het huidige veld
this.getVeld().setSpelObject(null);
//Zet de mens op het buurveld
buur.setSpelObject(this);
//Voeg de buur toe aan de mens
this.setVeld(buur);
this.paint();
}
//Kleur van object is rood

}


if (o.isAblok())
{

gegetenABlokken++;

//System.out.println(" je hebt "+gegetenABlokken+ "gescoord");
buur.setSpelObject(null);


//Verwijder de mens van het huidige veld
this.getVeld().setSpelObject(null);
//Zet de mens op het buurveld
buur.setSpelObject(this);
//Voeg de buur toe aan de mens
this.setVeld(buur);
this.paint();
}

:confused:][/CODE]
 
is dat goed?

Ik heb zelf de volgende tabel kunnen schrijven, weet maar niet hoe juist is dat !?
conditie 1: er bestaat een buur veld
conditie 2: buur veld is leeg
conditie 3: buur veld bevat beweegbare obstakel (blauwe blok)
conditie 4: buur veld bevat onbeweegbare obstakel ( zwaarte blok)
conditie 5: buur veld bevat eetbare obstakel ( a blok)
R = resultaat

Test situatie Mens beweegt
Identificatie testsituaties
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
C1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 1
C2 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
C3 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0 0 0 1
C4 0 0 1 1 0 0 1 1 0 0 1 1 0 0 1 1 0 0 1 1 0
C5 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0
R X X X


22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
C1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
C2 1 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0
C3 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1
C4 0 1 1 0 0 1 1 0 0 1 1
C5 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1
R X X X X X


Fysieke test gevallen

1 2 3 4
Volgend veld is/ bevat leeg Beweegbar blok Onbeweegbaar blok Eetbar blok
Resultaat=kan bewegen ja ja nee ja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan