besmet bestand niet verwijderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

woordenboek

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Pc pentium 4 3000ghz
Windows XP sp2

Standaard Virusscanner Norton

Norton heeft een virus gevonden met de naam downlaoder. Dit virus kan niet worden verwijderd. Ik heb doorgeklikt naar de link van Symantec en de instructie die daar staat gevolgt. Opstarten veilige modus, laten scannen, virus proberen te verwijderen anders handmatig het bestand verijderen. Dit is niet gelukt. het virus wordt wel weer gevonden maar kan niet worden verwijderd omdat het bestand in gebruikt is.

Vervolgens heb ik Search en destroy gedraaid en docter Web. Ook deze programma's bieden geen uitkomst.
Het besmette bestandje heb ik geprobeerd te googlen om te kijken bij welk programma het hoort, ik heb het niet kunnen vinden.

Op de site van symantec wordt gemeld dat het virus downloader nu een trojan horse heet.
De besmetting zit in c:\windows\system32\_c004d040.dat

Wie weet raad?

je kan proberen met unlocker dat bestand vrij te krijgen, maar dan moet je virusscanner tijdelijk worden uitgeschakeld, schakel het daarna opnieuw in en doe een nieuwe volledige scan.

Hoi Jackall,
bedankt voor de reactie.
ik heb even gegoogeld en het programma unlocker gevonden dat ga ik even proberen wordt vervolgt.

Hoi,

volgens unlocker hoort het bestand bij winlog.exe.

dat is zeker geen goed nieuws?

Hoi,
door het gebruik van unlocker heb ik het bestand kunnen verwijderen. Met de virus scanner enz heb ik diverse "bestanden verwijderd", ik heb de instructie van het programma gevolgt.

Er is nu nog twee probleem over. Telkens bij het opstarten van de pc krijg ik nu de melding dat het bestand "WHSKRDMV.DLL " niet kan worden gevonden en de toepassing niet kan worden gestart. Ik heb geen flauw idee waar dit voor is, ik heb dit bestand gegoogeld en mijn ander pc gekeken of daar dat bestandje bestaatmaar zonder resultaat Dat is 1 en ik kan van windows geen updates meer installeren. Ik kan ze wel downloaden. Ik heb een legale versie

Wie weet hier wat op. Ik zoek nog even verder in de helpdesk van windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan