Besmet met virus? (backdoor.Win32)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Ik voerde vandaag een routine scan uit met mijn Kasperksy antivirus programma en tot mijn grote schrik vond hij 1 verdacht bestand.

C:/Windows/System32/MSWINSCK.OCX en het virus: Backdoor.Win32.VB.awg (een Trojaans paard noemt hij het)

Ik heb meteen voor de zekerheid een andere online scanner gebruikt, BitDefender die gek genoeg weer niets vond.
Helaas kon Kasperksy het bestand niet desinfecteren; ik durf dit bestand ook niet zomaar weg te gooien.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen / verwijderen van dit virus?

Voor de rest vond Kasperksy niets en tot nu toe reageert de PC overal goed op. (Win.XP.Home)
Overigens voer ik net de online scanner uit van Kasperksy (dit bestand) en die vind ook niets, en zojuist de online scanner van McAfee en deze vind ik ook helemaal niets.......heel raar dit

Laatst bewerkt:
denk eerder dat het een gevaletje van spyware is.
het zit vast aan een winsock bestand misschien kan je dit betand met de hand wissen,
en proberen je winsocket te herinstaleren.

of post een logje op http://www.antispywareoffensief.nl/forum/ na dat je met highjack this,
een scan heb gemaakt.

Laatst bewerkt:
Ga ik doen! Post nog wel even de afloop, ga zo ook even de Panda Online scanner doen.
Blijf dit wel vreemd vinden; 3 online scanners vinden niets en KAV zelf wel...nou goed, hopelijk kan ik het oplossen.

kasp gil ook wel snel dat er wat is als een bestand die ook voor kom in een virus,
gaat tie ook al af.

Je bedoelt dat ie vaak een bestand aanziet voor een virus dat in feite geen virus is...hoax?

Hmm, Panda online scan voert nu een scan uit én ik laat KAV nu alleen system32 map (waar het bestand dus in staat) nog eens controleren; tot nu toe vindt nog niets...

Schiet mij maar lek: KAV vindt nu in de system32 map niets... :shocked:

Panda is bijna klaar en heeft wat spyware dingen gevonden tot nu toe; zal straks weer een full scan doen van mijn systeem met KAV.

EDIT: Panda heeft mijn systeem helemaal gescand en niets gevonden...

Laatst bewerkt:
misschien de patroon bestand geupdated en dan de false positief verwijderd,
heb dat ook al eens gehad. :)
nix om je druk om te maken verder.
indien nodig kan je toch even een logje plaatsen op http://www.antispywareoffensief.nl/forum/
dan weet je zekker dat de pc schoon is dan.

Thanks! Logje heb ik al geplaatst; voorlopig is gevaar geweken, zal het wel even in de gaten houden.

*Kingpin* zei:
ik kan ok hjt logje nakijken
Logjes worden hier niet meer nagekeken en dus door verwezen naar het AntiSpywareOffensief forum.(ASO/Nucia)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan