Besmet - virus, worm, teek, trojan, malware, rootkit, spy-/adware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Ik heb een taai beest op m'n computer (W7/64).

Heb er van alles op losgelaten, maar tot op heden nog niet écht het idee dat het verwijderd is.
Dit, omdat ik op dit moment AVG en Avast! nog niet kan installeren en dit blijkt meestal te wijzen op een besmetting.

Systeemherstel is niet beschikbaar en ik zag dat bijv. de MBAMmap op C: met een slotje beveiligd was. Kon niet meer scannen, niet verwijderen (alleen met een stevig verwijderprogramma).
Kan de beveiligingsprogramma's die ik verwijderd heb (Avast! - gaf veel problemen tijdens de besmetting en MBAM plus AVG dus) niet (her)installeren.

Geprobeerd: portable versies Clamwin/AVG/Spybot Search & Destroy, wormcleaners, Superantispyware (ook MBAM), Panda (omdat ie in de Cloud werkt), rootkitrevealers, Trojankillers.

Wat kan ik nog meer proberen?

Viavia ook ontdekt dat Malwarebytes nog veel meer handige dingen maakt. Ook eens toepassen, vooral omdat ik de melding krijg dat MBAM niet geïnstalleerd kan worden omdat de map er al staat.
Dit is niet het geval. Ja, omdat ie hem er NET zelf neer heeft gezet. Geval 'kip/ei' lijkt het wel.

eindelijk na install HitmanPro AVG kunnen installeren, al is Identity protection blijkbaar niet te activeren.

Al m'n beveiligingstools waren blijkbaar besmet (zie afbeelding):

Hit_1.jpg

Hit_2.jpg

inmiddels nog een paar keer gescanned met AVG en HitmanPro plus rootkitscan AVG uitgevoerd, nu is de comp weer helemaal schoon en het werkt weer vloeibaar ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan