best data fax modem????

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
De PC van een kennis is afgeleverd een onbekend intern PCI modem dat nooit gebruikt is. Na een verhuizing moet het tijdelijk gebruikt worden omdat de ADSL verbinding nog een maandje op zich laat wachten.
Dit staat er op:
B56 PM PCI Connexant bulk
MKB-110027*P*0355
MD4-1021-4002
Het wordt door Windows XP herkend als een Best Data Fax Modem.
In apparaatbeheer zitten geen uitroeptekens, er zijn geen conflicten
Het lukt niet om verbinding te maken met 06760-22212. Ik hoor geen 'modemlawaai' terwijl dat wel is ingeschakeld.
De telefoonlijn is in orde.
De inbelverbinding is opgebouwd met behulp van een CD-rom van Wanadoo, alle gegevens zijn juist ingevoerd.
Als ik wil inbellen verschijnt na enige tijd fout 777: schijnt te wijzen of een verkeerde driver.
Ik kan dit modem of drivers er voor nergens vinden.

Wie weet raad?

Ik heb ook nog een apparaat als deze met dezelfde beschrijving, Harmonics (Conexant) HCF V90 56k Modem geïnstalleerd welke ook herkend wordt als Best Data Fax modem.
Werkt altijd naar behoren (voor zover ik hem gebruik).
Een conexant (voorheen Rockwell) zou meteen correct herkent moeten worden in XP.
Probeer de modem eens binnen apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw op te starten.
Misschien dat deze dan correct wordt geïnstalleerd, of anders tijdens de installatiekeuze het type proberen te selecteren uit de lijst.

Hallo Frisian
Bedankt voor je reactie
Ik kan geen merknaam ontdekken, alleen Connexant, dus met dubbele nn. Met zoeken op B56PM kom ik wel Dynalink tegen, maar Connexant is daar niet bekend. De combinatie Harmonics en B56PM levert niets op.
Op www.conexant.com kan ik het modem ook niet vinden.
Verwijderen en opnieuw laten detecteren en installeren helpt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan