• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestaande formule een functie uitbreiden

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Hallo allemaal,

Ik heb op werkblad Adressen in kolom H1 t/m H998 telefoonnummers staan, en in kolom G1 t/m G998 namen.

als in allebei van deze kolommen gegevens staan moet er komen:
contactpersonen: telefoonnummer naam

als in een van deze kolommen gegevens staan moet er komen:
contactpersonen: telefoonnummer of naam

als in allebei van deze kolommen GEEN gegevens staan moet er niets komen te staan
ook geen contactpersonen:

Wie kan me helpen mijn formule te wijzigen

Angela

=ALS(ISLEEG(INDEX(Adressen!$G$1:$G$1598;$M$1;0));" ";"contactpers.: "&INDEX(Adressen!$H$1:$H$998;$M$1;0))&$B$45&INDEX(Adressen!$G$1:$G$998;$M$1;0)

Hoi Angela,

Volgens mij is deze formule eenvoudiger:
=ALS(G2<>"";G2;"")&ALS(EN(G2<>"";H2<>"");" ";"")&ALS(H2<>"";H2;"")
Alleen moet je nog even de bladnamen erbij zetten.

Groeten,

Richard

je kunt bij mijn formule niet op de juiste manier een extra functie ISLEEG bij plaatsen ?

zal proberen om jou formule in mijn werkblad op te nemen, het probleem is dat ik jou formule niet snap en ik de mijne wel.

Dus eigenlijk graag een extra functie in mijn eigen formule

en ik mis ook in jou formule 'contactpers.:'

Angela

Laatst bewerkt:
dit moet toch een makkie zijn voor jullie

Angela

Angela,
Aangenomen dat je per rij wilt laten zien wie de cont. personen zijn: deze formule.

=ALS(G2<>"";"Contactpersonen"&" "&G2;"")&" "&ALS(EN(G2<>"";H2<>"");"";"")&ALS(H2<>"";H2;"")

Zet die in de eerste? cel van de te gebruiken kolom en kopieer de formule naar beneden.

Angela, onderstaande formule doet wat je verlangt (ervan uitgaande dat M1 zich ook op het blad Adressen bevindt.

=ALS(EN(ISLEEG(INDEX(Adressen!$G$1:$H$1598;$M$1;1));ISLEEG(INDEX(Adressen!$G$1:$H$1598;$M$1;2)));" ";"contactpers.: "&INDEX(Adressen!$G$1:$H$998;$M$1;2)&" "&$B$45&INDEX(Adressen!$G$1:$H$998;$M$1;1))

NB: Je bent je er toch wel van bewust dat in M1 een getal moet worden ingevuld?

Franç.

Ja Franc ik hoef maar een getal in te geven en krijg de naam en of telefoonnummer te zien.

Bedankt, voor het oplossen van mijn probleem

Angela xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan