Ik heb een Excel functie gevonden die werkt op een enkele cel.
Deze functie controleert de betreffende cel of er diakrieten (speciale tekens) in de string staan, en vervangt deze voor het equivalent.
Dit werkt.
Zie VBA code hieronder.
Ik wil deze functie, of eigenlijk het resultaat uit deze actie, kunnen toepassen op een reeds bestaande kolom (of selectie) van cellen.
Vraag: Op welke manier kan ik bovenstaande code (deels) hergebruiken om eventueel reeds ingevoerde cellen (een selectie) achteraf alsnog te laten corrigeren. Het aantal gevulde cellen in de te controleren kolom is vooraf onbekend.
Groet Ferry
Deze functie controleert de betreffende cel of er diakrieten (speciale tekens) in de string staan, en vervangt deze voor het equivalent.
Dit werkt.
Zie VBA code hieronder.
Function StripAccent(thestring As String)
Dim A As String * 1
Dim B As String * 1
Dim i As Integer
Const AccChars = "ŠŽšžŸÀÁÂÃÄÅÇÈÉÊËÌÍÎÏÐÑÒÓÔÕÖÙÚÛÜÝàáâãäåçèéêëìíîïðñòóôõöùúûüýÿ"
Const RegChars = "SZszYAAAAAACEEEEIIIIDNOOOOOUUUUYaaaaaaceeeeiiiidnooooouuuuyy"
For i = 1 To Len(AccChars)
A = Mid(AccChars, i, 1)
B = Mid(RegChars, i, 1)
thestring = Replace(thestring, A, B)
Next
StripAccent = thestring
End Function
Ik wil deze functie, of eigenlijk het resultaat uit deze actie, kunnen toepassen op een reeds bestaande kolom (of selectie) van cellen.
Vraag: Op welke manier kan ik bovenstaande code (deels) hergebruiken om eventueel reeds ingevoerde cellen (een selectie) achteraf alsnog te laten corrigeren. Het aantal gevulde cellen in de te controleren kolom is vooraf onbekend.
Groet Ferry