Bestaande laptop voorzien van een andere hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Is het mogelijk om de hardeschijf op mijn bestaande acer laptop aspire 5100 te wisselen, voor een andere hardeschijf met een ander besturingssysteem??? Hoor jullie graag over de mogelijkheden hiervan.

Groet,
Reindert

Ja hoor, geen probleem. Je zal waarschijnlijk wel meldingen krijgen dat hij nieuwe hardware heeft gevonden. Dus ff cd met drivers bij de hand houden. :)

Hoi

Ja theroretisch kan je een andere harde schijf plaatsen.Maar niet waar al een ander besturingssysteem opstaat.Je zult een nieuwe instal moeten doen.
Voorgaande reactie geeft mij te denken dat het zomaar kan.Dat is niet zo

Je kan inderdaad niet de schijf vervangen met een schijf waar al een besturingssysteem op staat en dan verwachten dat hij draait. Je kan alleen een lege schijf erin zetten en dan het besturingssysteem installeren.

En ik zeg dat ze alle drie gelijk kunnen hebben.

Je het kan werken, maar dat hoeft niet.
Afhankelijk van de hardware die gebruikt is om de HD te installeren en het verschil daarvan met de hardware in de laptop kan dat gaan werken. Het is ook afhankelijk van het besturingssysteem wat gebruikt word. de ene kan het wel aan en het andere niet.

De enige methode om zeker te weten dat het werkt is de harde schijf in de betreffende laptop en dan het OS installeren.

Dus als ik jullie goed begrijp, kan ik een lege hardeschijf in mijn laptop zetten en dan eventueel een besturingssysteem downloaden van het internet. Bijvoorbeeld de nieuwe Windows 7 besturingssysteem?? Graag een reactie van jullie hierop.

Groet,
Reindert

@Ellasar: ik zet daar nog steeds mijn vraagtekens bij bij jou reactie...

Ik ook.
De hele configuratie zou dan exact hetzelfde moeten zijn en dat kan nooit.

Raymond Bos,

Dus wat ik gisteren vroeg, kan dus eigenlijk helemaal niet uitgevoerd worden. Ik koop dan wel een nieuwe desktop met daarop windos 7 geinstaleerd dan weet ik zeker dat de boel niet in de soep gaat lopen. En trouwens, voor dat Windows XP helemaal van de markt is, zijn we wel een jaar of 5 verder. Ik kan mij niet voorstellen dat zodra Windows 7 op de markt is dat ze dan gelijk gaan stoppen met XP. Ik zie wel wat er verder gaat gebeuren in pc land. Maar in ieder gaval bedank voor je antwoord Raymond.

Groet,
Reindert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan