Bestaande PC naar Intel (Werk/Server PC)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja je hebt:
- SDN http://en.wikipedia.org/wiki/Network_Access_Control
- Execute Disable Bit that (Kan voorkomen dat er teveel data paketten naar je server word gestuurd (Eigenlijk zoon beetje DDOS)
- Alle comminucatie die naar buiten word gebracht van de server word eerst geroamed of te wel bter geyncrypt zodat als de pakketten worden onderschept bijv door een hacker (Het bijna niet mogelijk is om het te ontcijferen)
- en nog veel meer beveiliging trics
- Je kan de PC bijv vanaf je telefoon aanzetten (Kan er een exchange server aan koppelen, dat de opties per internet beschikbaar zijn)

Dus eiglijk pure beveiliging. Goedkopere 7xxx videokaarten zijn er niet. Zie http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3&sgid=1159&pid=1976&lid=1

- Dolby® TrueHD and DTSHD Master Audio™ Support (Word de processor minder belast)
- AMD PowerPlay with ZeroCore Power Technology

AMD PowerPlay is a power management technology in response to the GPU loading, AMD PowerPlay automatically manages the power consumption. AMD RADEON HD7000 Series with AMD ZeroCore Power Technology, the power consumption can be as low as less than 3 Watt when idle, making the best use of power.

Maar je kan altijd een goedkopere kaart nemen natuurlijk ;)

Laatst bewerkt:
Oke, videokaart is dan goed.

Moederbord heb ik liever een goedkopere. Ik heb al deze beveiliging niet echt nodig en houd dan liever een paar tientjes in m'n zak ;).
Is er dan nog een andere goedkopere variant?

Je kan zoiets nemen: http://tweakers.net/pricewatch/336008/asus-b85m-e/specificaties/
* http://www.asus.com/Motherboards/B85ME/ *

- GreenASUS
Motherboards are EU Energy-related Products (ErP) ready, which requires products meet high efficiency standards with regards to energy consumption. This is in line with the ASUS vision of creating environmentally-friendly and energy-efficient products through design and innovation that reduce the carbon footprint of products and thus mitigate ecological impact.

Ik wil niet zeuren, maar kan het niet nog goedkoper. Deze is sneller met USB en zuiniger, maar dat is niet percé nodig.

En de kast heeft die genoeg airflow? Geen Hardware die snel warm gaat worden etc. ?

Dat is het goedkoopste moederbord met Sata 600 aansluitingen voor jou socket en 4x DDR3 geheugen banken, dat is alleen een extraatje en ja wat ik al aangaf alles word goed gekoeld mede door de processor koeler.
En als je er in te toekomst last van gaat krijgen dat de PC warm gaat worden, wat mij stug lijkt. Kan je aan de bovenkant van de kast een gedempte mat eruit halen, de stof filters ect en hier een 140MM ventilator in doen.

Er kunnen in totaal 5 Ventilators in je kast.

Laatst bewerkt:
Ja ze koelen goed en zijn ook erg stil. Je kan ze natuurlijk vervangen door betere maar dan ben je weer 30-40 euro verder.

Dan is het wel goed:P

Dan nu mijn (waarschijnlijk) laatste en belangrijkste vraag;
Is het de 100,- meer waard?

Of kan ik toch beter hetzelfde systeempje nog een keer bestellen:
Grafischekaart: MSI R5450 1GB DDR3
Behuizing: Corsair Carbide 500R
Moederbord: ASRock 970 Extreme 3
Geheugen: Corsair XMS3 16GB (2x 8).
CPU: AMD Black Edition (FX 8350) 4GHz 8-kern - 8threads - 8MB Cache
Voeding: Corsair CX Series Modular CX430M
CPU Koeling: Cooler Master Seidon 240M

Het is zeker de 100 euro meer dan waard. Omdat het systeem veel krachtiger, stiller en zuiniger is. Hebben we het over een prestatie winst +/- 20%.
En het bespaard al gauw 200-300 euro stroomkosten op een jaar basis als je de pc 24/7 aan laat staan. (Als het niet meer is)

Die 100 euro haal je er dan ook makkelijk uit.
Edit: Waarschijnlijk ook koeler omdat je PSU minder warmte in de kast gooid en je andere componenten produceren minder warmte.

Laatst bewerkt:
Ja hoor. De videokaart is bij Azerty niet op voorraad of ze verkopen hem niet gewoon weg helemaal niet.
Je kan de PC ook op Afuture bestellen daar hebben ze alle componenten op voorraad en tweakers geeft aan dat meer dan de helft van de onderdelen daar het goedkoopst zijn, ook het geheugen.

Edit: De videokaart bestel je bij SiComputers, daar is die 30 euro goedkoper dan bij andere shops.

Laatst bewerkt:
Heb je geen 16GB nodig dan? (Weet niet of jou Ram er in past het moet minimaal op 1333Mhz of 1600Mhz draaien)

Dan zou je de videokaart bij Afuture moeten halen.
Zit je ook niet te ***ten met al die verzend kosten en bonnen. Waarschijnlijk als je de videokaart bij 4AllShop haalt. Ben je al meer kwijt aan verzend kosten en bij Afuture betaal je eenmalig verzendkosten, omdat daar de andere onderdelen vandaan komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan