• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestaat een formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kozzy

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Hallo allen,

In excel sheet1 kan ik in kolom H een "p", "b"of een "l" zetten. Nu wil ik graag in sheet2 alle regels hebben die in kolom H een "p"of een "b" hebben en in sheet3 alle regels die kolom H een "l". Kan dit met een eenvoudige formule of moet dat met een macro? In beide gevallen, PLEASE HELP!

Kozzy

Hallo,

Hallo allen,

In excel sheet1 kan ik in kolom H een "p", "b"of een "l" zetten. Nu wil ik graag in sheet2 alle regels hebben die in kolom H een "p"of een "b" hebben en in sheet3 alle regels die kolom H een "l". Kan dit met een eenvoudige formule of moet dat met een macro? In beide gevallen, PLEASE HELP!

Kozzy

Er is nog een 3e mogelijkheid. DATA - FILTER - AUTOFILTER.
Hiermee kan je een filter maken en in de werkbladen plakken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Er is nog een 3e mogelijkheid. DATA - FILTER - AUTOFILTER.
Hiermee kan je een filter maken en in de werkbladen plakken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi. dat was snel. Dank je daarvoor.
Deze optie heb ik al geprobeerd alleen blijf je dan kopieren en plakken. Het is de bedoeling dat als ik een nieuwe regel invoer in sheet1 met bv "b" in kolom H de hele regel automatisch in sheet2 komt.

Mvg
Kozzy

Hallo,

In bijgevoegd bestand kan je gegevens invullen in Blad1. Zodra je in de H-kolom een b, p, of l plaatst, worden de gegevens in Blad2 danwel Blad3 geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hallo,

In bijgevoegd bestand kan je gegevens invullen in Blad1. Zodra je in de H-kolom een b, p, of l plaatst, worden de gegevens in Blad2 danwel Blad3 geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

:thumb::thumb::thumb:

THANK YOU VERY MUCHO O GREAT EXCEL MASTER!!!

Mvg

Kozzy

Hallo,

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

Ik heb met suc6 de macro in mijn werkboek weten te importeren en ook wat dingen aangepast uiteraard, maar de opmaak verandert iedere keer in een opmaak die voor mij onbekend is. Hoe moet deze macro worden aagepast zodat rij 1 in zowel blad 2 en blad 3 gelijk is aan rij 1 uit blad 1 en de cellen in blad 2 en blad 3 dezelfde celeigenschappen hebben als in blad 1? Hoop dat je me kunt helpen.

Met vriendelijke groet,

Kozzy

Hallo,

Wat je in de eerste plaats kan doen is de werkbladen allemaal selecteren (selecteer 1e werkblad, houdt SHIFT ingedrukt en selecteer het laatste werkblad). Nu zijn alle werkbladen geselecteerd en kun je rij 1 van deze werkbladen in 1 keer aanpassen.

Ik heb de macro aangepast zodat de layout van de invoercellen gekopieerd wordt naar de werkbladen 2 en 3.

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hallo,

Wat je in de eerste plaats kan doen is de werkbladen allemaal selecteren (selecteer 1e werkblad, houdt SHIFT ingedrukt en selecteer het laatste werkblad). Nu zijn alle werkbladen geselecteerd en kun je rij 1 van deze werkbladen in 1 keer aanpassen.

Ik heb de macro aangepast zodat de layout van de invoercellen gekopieerd wordt naar de werkbladen 2 en 3.

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank je wel. Heb ff moeten puzzelen om het goed aan de praat te krijgen, maar het is me gelukt. Ik ben alleen de volgende problemen tegengekomen.

Wanneer de macro wordt uitgevoerd, overschrijft hij nog steeds de opmaak en inhoud van rij 1 van blad 2 en blad 3.

Wanneer een record de status L krijgt wordt deze in Blad 3 geplaatst. Dit gebeurd voor alle records met status L. Hoe kan ik er voor zorgen dat alleen de regels met status L van bv 3 weken geleden t/m heden in blad 3 worden geplaatst uitgaande van de datum in kolom D?

Met vriendelijke groet,

Kozzy

PS: Vind je het goed als ik je aan het einde van de rit hartlijk dank voor je hulp?

Wanneer een record de status L krijgt wordt deze in Blad 3 geplaatst. Dit gebeurd voor alle records met status L. Hoe kan ik er voor zorgen dat alleen de regels met status L van bv 3 weken geleden t/m heden in blad 3 worden geplaatst uitgaande van de datum in kolom D?
Geldt dit uitsluitend voor L? Ik heb de code zo gemaakt dat dit alleen geldt voor L.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan