Bestaat er een 2,5 inch 1,5 TB harddisk? en overige vragen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

razortje

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hallo allemaal,

Omdat ik harde schijf ruimte te kort kom (500 gb huidig), wil ik overstappen naar liefst 1,5 TB (één schijf).
Ik weet dat ik simpelweg een externe HD kan kopen maar dat werkt niet fijn vind ik in de trein of waar dan ook. Het liefst heb ik gewoon intern wat meer opslag. Nu zat ik te kijken voor een uitbreiding maar zag op tweakers pricewatch dat er nog maximaal 1TB bestaat op dit moment??! Ik dacht dat we toch echt al veel verder zouden zijn qua techniek. Helaas heeft mijn laptop geen dubbel slot dus een extra HD erbij is niet mogelijk.

Mijn laptop: http://tweakers.net/pricewatch/251456/asus-x66ic-jx082v.html#tab:info
(Asus X66IC-JX082V / Intel Core 2 Duo Mobile T7450 /Nvidia MCP79D / 500 gb 5400 RPM)

Aantal vragen:

1) Ik kan op internet niet concreet een 2,5 inch harddisk vinden die groter is dan 1 TB, maar wel een aantal nieuwsberichten dat deze er zouden komen (berichten uit 2010, dus wellicht zijn deze er al)

Weet iemand toevallig wel een geschikte schijf voor mij?

2) En hoe kom je erachter wat je laptop aan zou kunnen? En ook qua inbouwruimte? (valt dit secuur zelf op te meten? je moet namelijk op de 0,5mm het nauwkeurig kunnen weten). Of zijn er andere manieren om hierachter te komen? Specs via fabrikant zeggen daar niets over...

3) Toch zag ik dat er wel 2,5 inch 1,5 TB externe HD's zijn op tweakers (1 schijf). Waarom bestaan ze daar wel? En kan zo'n HD niet gemonteerd worden in mijn laptop? (er zit immers ook gewoon een 2,5 inch HD gemonteerd in een stukje plastic behuizing)
http://tweakers.net/pricewatch/cat/...jlA1pL-Wcug1urV9KzLuNq_LkaDnQb3Keki3emCsZTyAw

4) Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden? (huidige HD van 500gb is bijv 5400 rpm, kan ik zomaar overstappen naar 7200 rpm? Kan mijn moederbord een nieuwe HD aan? Vraagt een andere harde schijf niet een hoger/ander voltage of hoger vermogen (Watt) ? etc.)

Alvast bedankt.
Gr,

Lennart

1. voor zover ik gezocht heb ben ik ook niet verder gekomen dan een interne die groter is dan 1tb. wel zijn er verscheidene 1.5tb schijven die 2.5 inch zijn. deze kan je ook kopen en dan de harddisk eruit halen en in je laptop zetten. ik weet dat iomega ze heeft; http://www.staples.nl/ajaxPage_Sku.aspx?id=7713791&prefix=WW&r=undefined#tabDescription . nadeel is dat deze schijven vaak een lagere rotatiesnelheid hebben/iets trager zijn.

2. je laptop kan dit als het goed is gewoon allemaal aan, tenzij het echt een gigantisch oud ding is. qua inbouwruimte maakt het niet uit. 2.5inch is 2.5inch, en de schijven hebben meestal universele gaatjes op dezelfde positie als je laptop.

3. dat kan volgens mij, je moet hem er dan wel even uitslopen.

4. een externe hdd zal niet snel 7200rpm zijn. een andere schijf kan wel wat verschil aan voltage aanvragen, maar ik denk dat de door jouw gestelde vragen geen probleem moeten zijn.

Voor zover ik weet zit er in de externe behuizing een schijf die wel 2,5 inch is maar hoger dan een laptop schijf. Ik denk dat dit niet gaat passen.
Verder kwam ik pas een externe USB schijf tegen die geen sata aansluiting intern had maar direct een usb aansluiting. Ik weet niet meer welk merk dit was maar die kun je dus ook niet intern gebruiken.

Laatst bewerkt:
Dat is mooi en veel plezier ermee.
Dan gaat er nu een slotje op dit topic aangezien deze alweer wat maandjes oud is en topics ouder dan 3 maanden met rust gelaten mogen worden.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan