Bestaat er ook een mouseover event in VB.Net

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcman900

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2005
Hoi

Als ik iets wil programeren in Visual Basic 2005.
Bestaat er dan ook eigenlijk een Mouseover event.

Als je bijvoorbeeld een afbeelding hebt, en je gaat met je muis erover dat dan een andere afbeelding in het beeld komt.

Nu bestaat er wel het Click event dat als je op iets klikt er iets kan veranderen bijvoorbeeld dat een afbeelding veranderd.

Nou is mijn vraag bestaat er misschien een Script of iets anders om ervoor te zorgen dat er iets bij een Mouse-over gebeurt.

Jeffrey.;)

Hoi

Als ik iets wil programeren in Visual Basic 2005.
Bestaat er dan ook eigenlijk een Mouseover event.

Als je bijvoorbeeld een afbeelding hebt, en je gaat met je muis erover dat dan een andere afbeelding in het beeld komt.

Nu bestaat er wel het Click event dat als je op iets klikt er iets kan veranderen bijvoorbeeld dat een afbeelding veranderd.

Nou is mijn vraag bestaat er misschien een Script of iets anders om ervoor te zorgen dat er iets bij een Mouse-over gebeurt.

Jeffrey.;)
Ik ben niet bekend met Visual Basic, maar ik denk dat je in je solution explorer een soort van bliksemflits moet kunnen vinden, klik daar eens op, dan krijg je een lijst met alle mogelijke events voor een bepaald (het geselecteerde) object.

Hoi pcman900,

In VB.Net 2005 weet ik niet, maar in VB.Net 2003

Bij mouseover gebruikt je MouseMove

Als je met de muis erover heen gaat, en stopt dan gebruik je MouseHover. Als je niet stop dan ook geen MouseHover event

Suc6

MouseHover klopt niet het moet MouseLeave zijn.
Voor de andere mensen die dit topic lezen.

@pcman900,

Nee hoor MouseHover moet gewoon MouseHover zijn.

MouseHover treed op als: Je met de muis stopt met bewegen als je over een object gaat(en de muis dus nog op het object staat)
MouseLeave treed op als: Je met de muis over een object beweegt en dit object dan met de muis verlaat.

Laatst bewerkt:
hetgeen wat jij bedoelt is waarschijnlijk dit

Private Sub Object1_mousehover(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles object1.MouseHover

End Sub

om het omgekeerde te doen is het dan inderdaad

Private Sub Object1_mouseLeave(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles object1.Mouseleave

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan