Bestaat snel internet eigenlijk wel in NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Berichten
193
Hi,

Voor mijn werk moet ik regelmatig grote tekeningen versturen via het net. We doen dit dan maar via een IRC op Mirc omdat dit vrij stabiel is.
Het probleem wat ik heb met het nederlandse internet is dat het nogal gebaseerd is op dl. Als je gaat uploaden ben je nogal wat tijd kwijt.
Ik mag blij zijn als ik 17KB/s haal.

Nu is mijn vraag is er een provider die zich wat meer richt op de zakenmarkt en dus echt breedband aanbied.
Ik denk dan aan snelheden van upload toch wel zeker 60 KB/s (is voor het buitenland een traag lijntje ;-)
en dl over de 100 Kb/s.

Dit zou er toch moeten zijn want voor flink internet gebruik kom je er niet met de bekende providers.

Bedankt,

Ray
 
download boven de 100 is der wel...(@home (heb ik) is vaak 300 / 400 KB/s)...
de up boven de 60...dat wordt lastig...maar ik heb gehoord / gelezen dat er wel adsl is, met een upload van die snelheid? of heb ik dat mis?
 
PowerADSL.

Down: 2-8 Mbit p/s
Up: 512 Kbit p/s

Groetjes,
Bennie
 
Er zijn zeker wel die snelheden te halen met een zakelijk abbonement.
kijk maar eens bij demon.nl / cistron.nl enz de snelheden die daar te lezen zijn hebben het over

Demon:
Type Business
Snelheid opties 768/256, 512/512, 1024/512, 2048/512
ADSL router/modem Router
Backup inbelaccount Ja
Vaste IP-adressen 8 (16 bij 2Mb/s)
Dataverkeerlimiet Geen

Cistron:

Kijk hier
 
Lees dit eens.

512 is de max bij KPN (abbo's zijn er nog niet dacht ik, maar dat kan je zelf wel even nazoeken) en dat komt aardig in de buurt bij de door jou genoemde 60 KB/s .

//edit: bovenstaande abbo's van cistron en poweradsl zijn via het netwerk van BBned, en dat is niet overal beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben bbned adsl cistron (broadband maxx abonnement). Download gaat tot ca 700 K/s Upload ca 50 K/sec. Dus ze zijn er wel.

De vraag is inderdaad of die in je woonplaats ook kan.
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Ik heb even bekeken wat Cistron zo te bieden heeft.
Ja het is wel een stukje duurder maar dan haal je met het max pakket toch wel leuke snelheden.

Ik vind het alleen wel komisch dat de snelheden die de standaard providers leveren een stuk hoger in theorie dan in de praktijk zijn. Als dit ook maar niet het geval is met Cistron.

Bedankt allemaal voor de snelle reacties,

Ray
 
Essent Kabelcom heeft zakelijke verbindingen die zowel de downstream als de upstream gelijk hebben. Je kunt daar verschillende snelheden nemen. kijk maar eens op www.totalconnect.nl Als je daar een verbinding van 512 hebt is dat ook de up en als je een 2048 downstream hebt is dat dus ook je up.
 
De theoretische snelheden die providers aanbieden, zul je in de praktijk nooit en te nimmer halen. Cistron zal daarop geen uitzondering zijn...

Groetjes,
Bennie
 
Deze test heb ik net gedaan. Zie bijlage
 

Bijlagen

  • cistron.jpg
    cistron.jpg
    38,4 KB · Weergaven: 77
Hi,

Tanja ff een vraagje aan jouw gericht.
Nu kom ik zelf ook uit Alphen dus ik denk er toch heel sterk aan om Cistron te nemen.

Het pakket wat jij hebt is dat particulier of zakelijk?
Het zakerlijke pakket brengt met zich mee dat je iets van 575 euro moet betalen voor de monteur die langs komt. Daar voel ik dus niets voor.

Ik zie zelf het dit pakket wel zitten.

MAXX *3 7800 kbps 512 kbps 100 GB € 99.00 € 1,089.00

Wat ik belangrijk vind is of ik een server mag opzetten via FTP of Mirc. Het is me niet helemaal duidelijk hoe dit nu zit. Ze hebben het er over dat dit wel is toegestaan mits niet door derden gebruikt word. Ik neem aan dat ze bedoelen dat derden geen server mogen opzetten wel mogen dl wat heb je anders aan een server.

Wat betaalden jij voor het gehele pakket en hoe lang duurden het voordat je online kon gaan?

Bedankt voor de test,

Ray
 
Hi, met vragen kun je uiteraard altijd bij Cistron terecht. Maar ik ben echt afegeknapt op Planet. En Cistron is bij mijn weten altijd goed te bereiken (ben zelfs een keer "aan de deur " geweest ), en we werden vriendelijk en alles wat we wilden te woord gestaan.
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Ja planet heeft er bij mij ook een zooitje van gemaakt.
Ik wilden een paar jaar terug MXstream hebben en had daarbij Planet als Provider. Nou dat liep niet helemaal zoals het moest. Aangezien ik geen Line synch via de telefoonlijn kreeg heeft het gehele MXstream internet nooit gewerkt.

Planet daartegen begon na een half jaar wel leuk rekeningen naar mij te sturen. Dit geintje heeft een kleine 2 jaar geduurt voordat het eindelijk opgelost werd. Echt als er een prijs bestaat voor slechtste service op elk gebied dan zou het team van Planet deze toch zeker verdienen.

Overigens had jij nu het particuliere pakket of het zakelijke want dat was me nog niet helemaal duidelijk.
Ik denk zo te zien aan de specs dat je het particuliere pakket hebt. Ik denk wel dat ik dit ga nemen ziet er redelijk uit alleen jammer van de aansluit kosten die zijn nogal hoog.

CYA,

Ray
 
@dacrimson, Ik had het particuliere pakket.

Cistron zou bij ons zonder aansluitkosten enz. 1 april in werking gaan. (Planet was per 31 maart opgezegd)Planet hield nog 3 weken lang die lijn bezet (terwijl we allang opgezegd hadden).

Daardoor zouden we bijna die hoge korting mislopen, die tot en met 31 maart liep.

Alles uitgelegd aan Cistron. Komt goed, toch korting.


ps :eek: Wat is line synch?
 
Laatst bewerkt:
@dacrimson,

Demon levert dezelfde verbinding als Cistron (ook BBned 2-8Mb/512 kb ) en nu zonder aansluitkosten en gratis modem voor € 99,- p/m.

Als je nog snellere upload wilt moet je eens kijken bij Speedling (babyxl/tiscali). Zij leveren een 2-8/1 Mb verbinding waarbij ook de aansluitkosten en het modem gratis zijn. Het 1e jaar kost dit € 89,- p/m, daarna € 120,- p/m.

Voor beide providers geld dat de downloadsnelheden boven de 2 Mb niet gegarandeerd zijn. Beide hebben een fair use policy en ik kan je van Demon vertellen dat die absoluut niet ***lig doen.

succes;)

@Tanja1968 Ik neem aan dat je line sync bedoeld zonder h. En dat betekent dat er een constante verbinding is tussen de centrale en het modem.
 
Tja sommige moeten zonodig een verbinding waar ze 60 kb/s per seconden halen terwijl anderen al blij zijn als ze uberhaupt nog ooit eens breedband krijgen. Wat is het toch oneerlijk verdeeld in deze wereld :(
 
Hi,

Tanya NLspecial heeft het al uitgelegd wat een line sync is. Als deze niet tot stand gebracht kan worden op je telefoonlijn dan is er geen internet mogelijk.
Ze hebben er bij mij een half jaar alleen al over gedaan om vast te stellen dat het niet ging lukken.

Ik weet dat Cistron grote problemen en tegenwerking heeft gehad van de KPN dus het verbaasd mij niet dat ze geprobeerd hebben je overschakeling van provider te dwars bomen. Gelukkig is dit toch nog gelukt.

NLspecial bedankt voor je reactie ik ga gelijk kijken want bij cistron komt er nog al wat aan aansluitkosten etc... bij en dat is niet mis. Als ik dit kan vermijden dan zal ik dat zeker doen.

Bedankt,

Ray
 
Hi,

Vraagje voor NLspecial
Ik heb zo eens gekeken naar demon en speedling.
Er is wel iets wat ik vaag vind en dat is dat ze geen dl of upl limiet hanteren. Daartegen hebben ze het fair use policy ???? Hoe weet je nu wat fair is als je op de snelweg rijd wil je toch ook graag weten aan welke snelheden je moet houden en niet achteraf te horen krijgt u hebt te snel gereden en hier is je boete.

Ze geven helemaal geen richtlijn dat je minstens iets van 60 GB kan verzenden of ontvangen. Dit vind ik wel vreemd hoe is jouw ervaring hier mee?

Bedankt,

Ray
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met de faire use policy van Demon is zeer goed! Ik heb een 768/128 abbo en maandelijks gaat er toch wel zo'n 20 a 30 GB doorheen zonder problemen. Daarbij kun je ervan uitgaan dat als je een duurder (sneller) abbo hebt dat je FUP ruimer is.

Lees verder de verklaring van Demon over de "fair use policy" even op de website van Demon.

Gr. NLspecial;)

P.S. leuke voorbeeld vergelijking, maar het gaat in dit geval niet om de snelheid waarmee je rijdt maar het aantal KM dat je aflegt. Als jij aan je verzekering opgeeft dat je tussen de 15000 en 20000 Km/jaar rijdt en je blijkt er 30000 te rijden dan moet je meer betalen. Terwijl die 30000 misschien een uitschieter is ivm een verre reis die je gemaakt hebt dat jaar. Demon wil dit niet voor zijn klanten en kijkt dus naar het gemiddelde over een langere periode. Er zullen namelijk ook wel eens tijden zijn dat je minder data verkeer hebt, zoals tijdens die verre reis in het voobeeld hierboven :D
 
Hi,

Ik ben gerust gesteld ik denk dat ik inderdaad voor deze connectie ga kiezen. Cistron is zeer aantrekkelijk alleen ik ben dan al 400 euro op zijn minst extra kwijt aan modem etc.. dat is echt te veel daar kan ik wel wat anders leuk voor kopen.

Bedankt voor de informatie :)

Ray
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan