Bestaat snel internet eigenlijk wel in NL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Graag gedaan, en alvast veel plezier gewenst met deze super vette intervetverbinding!:thumb:
 
Hi,

Ik heb gekozen voor de speedling max connectie.
Voor de zekerheid heb ik ze even gebeld om te vragen hoe dat nu zit met het dl en hun fair use policy maar dat zit wel goed. Zo'n 50GB is geen probleem :)
Nu maar hopen dat ze het zonder probleem aan de praat kunnen krijgen. Ik heb ook voor een monteur gekozen in het geval er weer een probleem met de telefoonlijn is. Ik ben benieuwd hoe snel het allemaal gaat en wanneer het geleverd kan worden.
Ik zal de resultaten hier posten.

Bedankt voor de reacties allemaal,

Ray
 
Bedankt je wel dat na 1 jaar of de verbindings snelheid teruggaat naar 1536/256 of het maandtarief verhoogt wordt naar € 120,- ipv € 89,-! Demon is dus op de lange termijn goedkoper!!

Op deze site kun je kijken op welke centrale je zit en hoe groot ongeveer de afstand van jouw huis tot de centrale is. Deze afstand is samen met de kwaliteit van de lijn, eventuele verlengingen binnenshuis en de drukte op het internet bepalend voor de niet gegarandeerde snelheden die je zal bereiken. ( dus de download boven de 2Mb en de upload boven de 512 kb)
 
Hi,

Ik heb het net ff gechecked en het is 1766 meter.
Ik zou het niet graag kruipen maar ik denk dat voor een internet connectie dit niet echt veel is.

Al is het zo dat vaak de internet bedrijven allerlij smoesjes erop na houden om maar te verklaren waarom mensen niet de hoogste snelheden halen.
Vooral slechte bekabeling binnenshuis is dan nummer 1. Vervolgens is dit zo makkelijk te testen gewoon de pc rechtstreeks op het modem aansluiten. En dan blijkt dit geen zak uit te maken.

Er zijn gewoon marges waar je je aan moet houden
en inderdaad een beetje goede kwaliteit kabel is niet verkeerd. Maar bij MXstream weet ik dat ze dit soort smoesjes heel veel gebruikt hebben in het begin toen super snel niet zo super bleek te zijn ;-)

Ik hoop mijn connectie over een weekje of 6 te hebben dan zal ik het testen. Ik vond het toch wel lekker om een richtlijn te hebben ove hoeveel ik mag gebruiken. Ik snap niet dat ze dit niet gewoon vermelden dat je een beetje weet wat je krijgt.

Bedankt voor de link,

Ray
 
Om een afstand te bepalen vanaf de centrale tot aan je huis kun je mi beter gebruik maken van een combinatie van die "spike" site (zie link NLspecial) en een routeplanner.

Overigens is het probleem met matige snelheden vaak wel een kabel probleem, en dan met name buitenhuis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan