Bestand aanroepen vanaf client

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarlosValderram

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Ik hoop dat deze vraag hier op de goede plek staat.

Ik heb een .sql bestand staan op een partitie van de server, namelijk de E-schijf. Met behulp van een batchbestand op de client pc, wil ik dit bestand uitvoeren.
Ik heb deze partitie als netwerkschijf toegevoegd aan de client, als K-schijf, maar onderstaande code werkt niet:

Code:
@Echo off
Echo Creating CSV file
osql -E -d VPIM -i "K:\ImportSalesOrder.sql"
Echo Done

Moet ik iets met het ip-adres of met de servernaam? Of wat moet ik doen?
Alvast dank!

Ook interessant is of er in het algemeen wel een SQL-versie op de client-pc is geïnstalleerd die het Osql commando ondersteunt?
Sluit aan bij de vraag van de vorige poster.

Daarnaast zou je eens je batch-bestand eens kunnen ombouwen naar het volgende, zodat je in een CMD-venster kunt zien waar het misgaat (dus in de sfeer of het osql commando niet herkend wordt danwel dat de commando-regel niet klopt danwel dat er geen toegang is tot K:\importsalesorder.sql):

Code:
@Echo off
Echo Creating CSV file
cmd /k osql -E -d VPIM -i "K:\ImportSalesOrder.sql"
Echo Done

Tijs.

Welke versie van SQL gebruik je?

SQL Server 2005

Ook interessant is of er in het algemeen wel een SQL-versie op de client-pc is geïnstalleerd die het Osql commando ondersteunt?
Sluit aan bij de vraag van de vorige poster.

Daarnaast zou je eens je batch-bestand eens kunnen ombouwen naar het volgende, zodat je in een CMD-venster kunt zien waar het misgaat (dus in de sfeer of het osql commando niet herkend wordt danwel dat de commando-regel niet klopt danwel dat er geen toegang is tot K:\importsalesorder.sql):

Code:
@Echo off
Echo Creating CSV file
cmd /k osql -E -d VPIM -i "K:\ImportSalesOrder.sql"
Echo Done

Tijs.

Oké, ga ik zo snel mogelijk proberen. Voor osql moet je een lokale SQL-versie hebben draaien, of zie ik dat verkeerd?

Kan kloppen, osql wordt nog ondersteunt door sqlcmd.

Heb je op de client ook de SQL manager geinstalleerd? En als je in de CMD osql intypt wordt deze wel herkent?

Ik heb op de client SQL Server Express geïnstalleerd zodat osql nu wel wordt herkent. Ik ben een stapje verder dus. Ik krijg nu de volgende foutmeldingen:

[SQL Native Client]Provider voor named pipes: Kan geen verbinding openen met SQL Server [2]
[SQL Native Client]De time-out van de aanmelding is verstreken
[SQL Native Client]Er is een fout opgetreden bij het tot stand brenge van de verbinding met de server etc...

Iets met de verbinding dus. De laatste foutmelding geeft een reden op, maar die past niet in het scherm dus wordt niet volledig getoond. Ik heb de oplossingen van deze site al geprobeerd: http://support.microsoft.com/kb/914277/nl

Laatst bewerkt:
Ik heb op de client SQL Server Express geïnstalleerd zodat osql nu wel wordt herkent. Ik ben een stapje verder dus. Ik krijg nu de volgende foutmeldingen:

[SQL Native Client]Provider voor named pipes: Kan geen verbinding openen met SQL Server [2]
[SQL Native Client]De time-out van de aanmelding is verstreken
[SQL Native Client]Er is een fout opgetreden bij het tot stand brenge van de verbinding met de server etc...

Iets met de verbinding dus. De laatste foutmelding geeft een reden op, maar die past niet in het scherm dus wordt niet volledig getoond. Ik heb de oplossingen van deze site al geprobeerd: http://support.microsoft.com/kb/914277/nl

Somebody help?? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan