• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand als alleen lezen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter16

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik wil een macro maken die bij het openen van een bestand, onder bepaalde voorwaarden, het bestand opend als "alleen lezen bestand". Deze macro staat onder This Workbook

( Private Sub Workbook_Open() ).

De voorwaarden kan ik wel maken maar wie weet de code (als deze er is) zodat het bestand als alleen lezen wordt geopend.

Pebru.

Als je weet hoe het moet, zou ik het opnemen met de macrorecorder.
Het lijkt mij een lastig iets, omdat het bestand al geopend is voor het bij Workbook_open komt

Succes

John

Sla het bestand eerst op via "opslaan als" en zet bij opties het vinkje, "Alleen-lezen aanbevolen" aan.
In de macro waarmee jet het bestand opent zet je:
Workbooks.Open FileName:= " jouw bestand", IgnoreReadOnlyRecommended:=False

Hiermee wordt gevraagd op je het bestand als alleen lezen wilt openen. Vervang False door True en het bestand wordt automatisch als alleen lezen geopend, zonder dat de vraag gesteld wordt.

deels opgelost

De oplossing van Jan werkt als ik het bestand via een ander bestand en dus met een macro open.

De oplossing van John werkt bij mij niet (altijd) en geeft soms meldingen richting een tijdelijk bestand. Dit is voor mij en andere gebruikers wat te verwarrend. Eigenlijk is de optie van John dus wel oplossingsrichting die ik zoek maar ik kan er net niet voldoende mee uit de voeten.

Ik heb derhalve (voorlopig) gekozen voor de optie van Jan. Wie nog eens een ingeving heeft, laat het weten. Vooralsnog voor mij reden genoeg om de vraag op opgelost te zetten.

Pebru

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan