Hallo,
Ik heb onderstaande code gemaakt om email direct uit excel te verzenden. De code werkt bijna zoals zou moeten, enige probleem is dat de attachment het totaalbestand is. In plaats daarvan zou het eigenlijk het bestand moeten zijn dat gecreeerd wordt in het eerste deel van de code. Iemand enig idee wat ik achter '.Attachments.Add' zou kunnen zetten om het juiste bestand toe te laten voegen?
Ik heb onderstaande code gemaakt om email direct uit excel te verzenden. De code werkt bijna zoals zou moeten, enige probleem is dat de attachment het totaalbestand is. In plaats daarvan zou het eigenlijk het bestand moeten zijn dat gecreeerd wordt in het eerste deel van de code. Iemand enig idee wat ik achter '.Attachments.Add' zou kunnen zetten om het juiste bestand toe te laten voegen?
Code:
Sub sendOutlookEmail()
ActiveSheet.Range("$A$1:$O$239").AutoFilter Field:=8, Criteria1:= _
"1"
Cells(1).CurrentRegion.Copy
Workbooks.Add
ActiveSheet.Paste
Selection.Columns.AutoFit
Application.CutCopyMode = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"H:\Test\" & Cells(2, 7) & ".xlsx", FileFormat:= _
xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False
Dim outlook As Object
Dim outlookMail As Object
Set outlook = CreateObject("Outlook.Application")
Set outlookMail = outlook.CreateItem(0)
With outlookMail
.To = "email@gmail.com"
.Subject = Sheets("Blad1").Range("O2")
.HTMLBody = "<HTML><BODY>L.S. <P>Test <P>Test <P>Test </BODY></HTML>"
.Attachments.Add
.Display
End With
ActiveWindow.Close
End Sub