• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud1984

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

ik heb een vraagje over het beveiligen van een Excel-bestand. Ik heb er nu een wachtwoord opgezet zodat niet iedereen in het bestand dingen kan veranderen. Echter is het nog steeds mogelijk om het bestand te verwijderen. Kan dit ook beveiligd worden? Lijkt mij dat het zou moeten kunnen anders heeft het beveiligen van het bestand ook geen nut. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt. Groeten Ruud

Tegengaan van verwijderen van het bestand zul je moeten doen door het op alleen lezen te zetten.
Echter als de gebruiker voldoende rechten in de directory heeft kan hij het via de verkenner alsnog verwijderen.
Afhankelijk van de windowsversie die draait is het mogelijk om deze rechten op directory- of bestandsnivo aan te passen.

"Afhankelijk van de windowsversie die draait is het mogelijk om deze rechten op directory- of bestandsnivo aan te passen."

Kan iemand hier iets meer over vertellen? Hoe werkt dit etc? Want hier heb ik echt geen verstand van. Alvast bedankt. Groeten Ruud

Welke windowsversie gebruik je?
Welke Excelversie gebruik je?
Draait het op een netwerk?

M.a.w. uitgebreidere info nodig over het besturingssysteem.
Als je op een netwerk draait zul je dit door de netwerkbeheerder moeten laten doen omdat je zelf vermoedelijk daar de rechten niet voor hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan