Bestand comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieterh

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Hallo iedereen,

Ik zou een Word bestand van 171MB moeten verkleinen. Het document is zo zwaar omwille de vele foto's die er tussen de tekst geplaatst zijn.
Ik werk momenteel met een versie van 2011 op een mac. Wanneer ik het bestand wil comprimeren met het standaard programma is deze nog altijd 170MB groot.

Kent iemand een manier of handige (gratis) software om dit bestand te verkleinen zonder al de foto's er terug uit te halen en deze te verkleinen?

Alvast bedankt

Ik neem aan dat je foto's hebt 'geresized' voordat je ze in het document hebt geplaatst?

Ik heb de foto's rechtstreeks van geheugenkaart naar document geplakt.

tsja, daar gaat heel veel ruimte mee gepaard, een plaatje is gemiddeld 3,7 MB groot? kan met gemak gereduceerd worden naar een pak em beet 200 kb of kleiner, kweetniet heo groot de plaatjes zullen zijn in je huidige document, paginavullend of eerder 9x13 cm??

De afbeeldingen zijn ongeveer een 4MB groot. In het document zijn er meerdere van ongeveer 9x13

Ik zou alle fotos gaan 'resizen' naar een 800x600 resolutie en vervolgens nog eens gaan inplakken, dan zijn die foto's ongeveer 100 KB groot/klein,
en word je document ongeveer 8 MB groot, ervan uitgaande dat je 42 foto's hebt gebruikt...

Een image resizer kun je bijvoorbeeld gebruiken van Microsoft zelf (imageresizer) of van bijvoorbeeld VSO (imageresizer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan