Ik begrijp hieruit dat ieder bestand dus in feite uit 3 bestanden bestaat, een .adr - bestand, een .ldb en een .bak bestand.
De .bak en .ldb geven informatie aan davilex over het .adr bestand.
Bijvoorbeeld Duitsland moet uit 3 bestanden bestaan.
De ene staat er al, die gaan we straks hernoemen van duitsland.adr.adr naar duitsland.adr (1 extensie, ipv 2).
Als die andere 2 bestanden (.ldb en .bak) nog wel in die map staan is er niets aan de hand.
Zijn die ook verdwenen uit de davilex map, dan moeten we die nog opsporen, zoals je dat met de eerste heb gedaan.
Vind je die inderdaad elders dan in de Davilex map, kopieer ze dan daar ook heen.
Nu, die CMD - box is gewoon de DOS-prompt, de goeie ouderwetse DOS waarin het nog mogelijk is om ook bestanden die reeds een geregistreerde extensie in windows hebben, te wijzigen.
Zoals ik begrijp, heb je die niet nodig, want de extensie is al goed, alleen moeten we de dubbele extensie uit het bestand duitsland.adr.adr halen, dit kan gewoon in windows verkenner.
Mocht dit geen effect hebben... dan ben ik bang dat het bestand corrupt is geworden door je stroomuitval.
We kunnen het een en ander misschien nog redden, hierbij heb ik wel wat meer info nodig, je besturingssysteem, welk programma van davilex.
Als het nodig is bestaat er ook nog een goed programma die corrupte bestanden en verloren bestanden met een stroomuitval terughaalt.
Kost ff wat tijd, maar t zal lukken!