• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand door meerdere gebruikers laten openen en bewerken op het zelfde moment.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tybalt

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Sorry voor de lange titel maar ik kan het niet anders beschrijven:P

dus, ik zou graag willen weten hoe je meerdere gebruikers een excel bestand laat openen op een gedeelde schijf en ook tegelijkertijd bewerken. zonder dat dit problemen geeft. dit zou moeten kunnen via een optie van excel.

"Het bestand moet vanaf een gedeelde map op een werkstation door meerdere gebruikers tegelijk te bewerken zijn."

weet iemand dit?

sorry voor de 2 topics maar ik had de vorige vraag al op opgelost gedrukt. :P

Bij voorbaat dank!

Je zegt zelf al dat het een optie in Excel is, maar je weet ook dat die opties in elke versie
weer ergens anders kunnen staan.
Als iedereen nou eens de moeite nam om te vermelden welke versie van Excel er wordt gebruikt.

Ik geef hier de manier voor zowel Excel2000 als Excel2007:
In Excel 2000: Extra -> Beveiliging -> Gedeelde werkmap beveiligen.
In Excel 2007: Klik het lint Controleren -> Werkmap delen -> In het eerste tabblad de optie aanzetten, en dan in het 2de tabblad kijken hoe je elkaars wijzigingen wilt kunnen zien.

Succes,

Tijs,

Ja sorry voor dat, ik bedacht het me net. maar als ik weer thuis ben ga ik deze opties wel even proberen! bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan