Bestand downloaden en plaatsen in map wordt niet meer gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik weet niet wat er gebeurd is en ook dit de goede plek is voor mijn vraag maar als ik een bestand wil downloaden krijg ik meestal eerst de mogelijkheid te zien in welke map ik mijn download wil plaatsen maar nu begint het bestand gelijk te downloaden en plaatst hij hem in de tijdelijke map. Hoe kan ik het weer zo krijgen dat hij eerst aangeeft in welke map ik de download wil plaatsen?
Overigens heb ik niet bij elke download maar wel vaak.

Alvast bedankt.

Toch even goed dat artikel lezen, is echt de oplossing. Vooral de knop Geavanceerd zal veel duidelijk maken.

762-003.jpg

5. Plaats een haakje voor de optie "Openen na downloaden bevestigen".
6. Hierna kunt u de instelling definitief opslaan door op OK te klikken.

Geplaatst door gezina
Toch even goed dat artikel lezen, is echt de oplossing. Vooral de knop Geavanceerd zal veel duidelijk maken.

762-003.jpg

5. Plaats een haakje voor de optie "Openen na downloaden bevestigen".
6. Hierna kunt u de instelling definitief opslaan door op OK te klikken.

Ja klopt alleen zie ik de bestandsnaam exe niet in die lijst staan.

Opmerking uit de Help van mijn XP

Het selectievakje Altijd vragen alvorens bestanden van dit type te openen is voor sommige bestandstypen mogelijk niet beschikbaar. Dit is het geval voor bestanden met de extensie .exe of .com waarmee programma's of opdrachten worden uitgevoerd. Als dit selectievakje niet beschikbaar is, wordt u altijd eerst gevraagd of u dit type bestand wilt openen.

Ik heb dat ook nooit hoeven doen eigenlijk. Je schrijft ook dat het niet altijd zo is, waarbij is dat niet dan?

Bij een .exe-bestand (zie plaatje) zie ik dit. Kan je dan niet met je rechtermuisknop kiezen voor "Doel opslaan als...?"

attachment.php

Bijlagen

• exe.jpg
    exe.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 177
Geplaatst door gezina
Opmerking uit de Help van mijn XP

Het selectievakje Altijd vragen alvorens bestanden van dit type te openen is voor sommige bestandstypen mogelijk niet beschikbaar. Dit is het geval voor bestanden met de extensie .exe of .com waarmee programma's of opdrachten worden uitgevoerd. Als dit selectievakje niet beschikbaar is, wordt u altijd eerst gevraagd of u dit type bestand wilt openen.

Ik heb dat ook nooit hoeven doen eigenlijk. Je schrijft ook dat het niet altijd zo is, waarbij is dat niet dan?

Bij een .exe-bestand (zie plaatje) zie ik dit. Kan je dan niet met je rechtermuisknop kiezen voor "Doel opslaan als...?"

attachment.php

Als ik op mijn rechtermuisknop klik en doel opslaan als kies, lukt het wel.
Ik probeerde even te testen met een bestand van download.com, een exe bestand, en nu vroeg hij het wel gewoon. Grote MP3 bestanden wil hij nog wel eens gelijk in de cache opslaan en direct afspelen zonder dat hij het opslaat.

Weet niet waar je die mp3-bestanden vandaan hebt maar het principe lijkt mij hetzelfde, qua met rechtermuisknop etc...mogelijk kan je mp3 als nieuw invoeren en dan weer de knop Geavanceerd gebruiken etc...

762-002.jpg

Verder geen idee wat betreft mp3, die down ik nooit, echt waar. :)

Geplaatst door gezina
Weet niet waar je die mp3-bestanden vandaan hebt maar het principe lijkt mij hetzelfde, qua met rechtermuisknop etc...mogelijk kan je mp3 als nieuw invoeren en dan weer de knop Geavanceerd gebruiken etc...

762-002.jpg

Verder geen idee wat betreft mp3, die down ik nooit, echt waar. :)

Ok, ga ik dat proberen. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan