• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcVB

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,

Volgende ramp is gebeurd, een belangrijk bestand waar ik geen back-up van heb kan ik niet meer openen.
Heb een aantal zaken geprobeerd welke ik op internet gevonden heb, maar dit bracht geen soelaas.
Wie kan me helpen er iets van terug te halen, er staan geen macro's in of vba en is gemaakt in excel 2007.

Alvast bedankt voor de pogingen.

Bijlagen

Als je geen backup bestand hebt en via 'eigenschappen' geen 'vorige versie' kunt terug zetten ben ik bang dat je alles kwijt bent

Da's balen. Ik heb óóit een youtube filmpje gezien waarop werd uitgelegd dat er altijd reserve kopieën worden bewaard onder een erg exotisch naam ergens héél diep in de mappenstructuur van Windows. Ben al druk voor je bezig geweest om die weer terug te vinden. Maar helaas. Er zou dus een map moeten zijn met heel veel bestanden waar je dan een vorige versie zou kunnen moeten openen (met nog wat extra trucage).
Maar voor nu heb ik je vrees ik blij gemaakt met een dooie mus... (sorry).

Na lang zoeken toch nog een oude versie gevonden van het bestand, ben ongeveer 6 maanden data kwijt. Zal (heeft) me geleerd tijdig back-up te maken.
Bedankt voor het meezoeken.

Fijn dat je toch nog een "min of meer" oplossing hebt gevonden. Lees voor de aardigheid dit linkje 'ns.
Ik heb hier bij mij op 't werk direct een paar zéér belangrijke bestanden mee "beveiligd".

Bedankt Ginger voor de link, kan er maar wat van opsteken.
Heb ondertussen nog meer ontdekt. Had namelijk mijn externe HD aangesloten op 'vreemde' Laptop en daar 3 bestanden op geopend, bijgewerkt en opgeslagen. Het enige wat me opviel dat het iets langer duurde om de bestanden op te slaan dan je normaal zou verwachten (maar een fractie). Bij thuiskomst bleek geen enkel van deze 3 bestanden nog te werken met het gekende gevolg. Laptop had nochtans dezelfde configuratie als de mijne, Win 10 en Excel 2007. Laptop is nagekeken en er is geen enkele fout gevonden, dus wat er mis is gegaan blijft een raadsel.

grtz Marc

Nog een les.. vermijdt zoveel mogelijk het direct bewerken op een extern medium (stick, schijf).
Dat het een "vreemde" laptop is heeft op zich daar niks mee te maken.... ik heb net een nieuwe laptop op mijn werk, een vreemde dus... met die redenering zou ik daar niet mee kunnen werken..... :o
Werk altijd lokaal en maak minimaal 1 backup bestand en als je op een "vreemd" systeem zit zelfs 2 backups....

Gaat het dan mis heb je pech. En dan pas kun je je afvragen... zou er iets met die laptop aan de hand? Door de manier van werken en het gebrek aan een backup kun je dit nu dus niet bewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan