bestand in alle paginas

Status
Niet open voor verdere reacties.

xvilo

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
492
hoi,
ik heb een flash bestand.

ik zou graag willen dat die op elke pagina is maar steeds in de zelfde staat
dus ik zit op de home pagina en hij speelt een liedje dan blijft hij gewoon spelen op de contact pagina
 
Dit lukt je denk ik alleen als je frame paginaas maakt, met je flash op bijvoorbeeld een top frame aan de bovenkant die blijft staan als je navigeert op je site.
Een flash begint namelijk telkens opnieuw zodra de gehele HTML pagina geladen wordt.
 
Dit lukt je denk ik alleen als je frame paginaas maakt, met je flash op bijvoorbeeld een top frame aan de bovenkant die blijft staan als je navigeert op je site.
Een flash begint namelijk telkens opnieuw zodra de gehele HTML pagina geladen wordt.
hoe maak je een TOPFRAME iframe weet ik wel
 
Je kan frame gebruiken, of 'AJAX' (zie link in mn sig: pagina aanpassen (via DOM en AJAX)).

Allebij hebben ze erg grote nadelen, dus om voor zoiets je webpagina slecht toegankelijk te maken....
 
Als je frames gebruikt, splits je je pagina op in 'losse' delen. Wat in bijvoorbeeld de header staat houdt geen enkel verband meer met wat in de content staat, of hoe je je pagina ook splitst.
Daardoor is de logische samenhang, waar 'n spider van 'n zoekmachine heel erg op let, weg.
De <title> (belangrijk) en <meta description (héél belangrijk), waar horen die bij? Als woorden daaruit niet op dezelfde pagina terugkomen, zijn ze vrijwel waardeloos. Enz., enz.
Onze onvolprezen regering Balkenende heeft in de afgelopen jaren één uitstekend document weten te produceren, de Webrichtlijnen. Daaruit de nadelen van frames:
http://www.webrichtlijnen.nl/handleiding/ontwikkeling/productie/frames/nadelen/

Overigens vind ik persoonlijk de toegankelijkheid belangrijker, maar mensen zijn gevoeliger voor de zoekmachine...
 
Laatst bewerkt:
maar is er een soort script of zo of kan je daarvoor het flash bestand aanpassen ben ik niet goed in
 
in extremis kan je je player ook nog altijd als popup weergeven..
 
javascript heeft een window.open() methode (popup dus). Even goochelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan