Bestand in de map verwijdert, maar na RAR staat dit bestand er toch tussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jochem13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
Berichten
4
Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb heel veel mappen met muziek. Vaak staan daar ook bestanden in met foto's van de albumhoezen. Nu heb ik die fotobestanden allemaal verwijdert en staan er alleen maar muziekbestanden in de map. Maar als ik nu met WinRar de map compress om via de mail te verzenden dan pakt WinRar deze fotobestanden toch mee. Dus al de map uitgepakt wordt dan staan die fotobestanden er gewoon weer tussen, terwijl ik ze zelf dus niet eens meer op de computer heb staan. Waar haalt WinRar die bestanden vandaan en hoe kan ik dit voorkomen.

Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk is, weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je die bestanden verwijderd? Naar de prullenbak? Ook de prullenbak geleegd daarna? Zolang bestanden niet overschreven zijn door andere data staan ze nog gewoon op je schijf alleen zie je ze dan niet meer omdat de verwijzing naar die bestanden is verdwenen. Daarom kunnen bestanden weer teruggeplaatst/hersteld worden zolang je de prullenbak niet hebt geleegd. Sommige software (waaronder WinRar in dit geval) ziet die bestanden nog wel,zelfs als de prullenbak leeg is, zolang ze niet overschreven zijn.
 
Laatst bewerkt:
De bestanden zijn gewoon verwijderd en daarna de prullenbak geleegd inderdaad. Hoe kan ik bestanden overschrijven? En op welk mment moet ik dat doen>
 
Het overschrijven gebeurt normaal vanzelf als je bestanden opslaat en als er data naar je schijf wordt geschreven, het Os vult dan zelf die gaten op zal ik maar zeggen. Wat je wel kunt doen is schijfdefragmentatie (Start>alle programma's>bureau-accessoires>Systeemwerkset>Schijfdefragmentatie), dan worden je bestanden weer aaneengesloten en gefragmenteerde bestanden ertussenuit gehaald dan heb je de meeste kans dat de oude data meteen overschreven wordt.
Succes.
 
@topic-starter: Ga eerst maar eens hier melden hoe die album-bestanden eruit zien die Winrar erbij plaatst. Ga er maar vanuit dat de fout waarschijnlijker bij jou ligt dan bij WinRar.

Het kan (bijvoorbeeld) gemakkelijk zo zijn dat je "Verborgen bestanden en mappen weergeven" niet aan hebt staan in Verkenner en dat daarmee (vooral) van die AlbumArtSmall.jpg of AlbumArt_{XXXXXXXX-XXXX-XXXXXXXXX-XXXXXXXXXX}_Large.jpg bestanden door WinRar wél mee worden ingepakt omdat je ze in Verkenner niet zag en dus daar niet hebt verwijderd vooraf.
EDIT: Dit geldt trouwens ook voor bestanden als Folder.jpg

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, zijn idd bestanden als albumSmart en Folder, maar ik heb verborgen bestanden wel degelijk aanstaan en toch zie ik ze niet. Vandaar mijn vraag. Ik zie ze niet, maar RAR pakt ze wel in. Ik weet dus niet hoe ik ze wel kan vinden en ECHT verwijderen.
 
Ben no verder gaan kijken heb het nu gevonden. Het is niet alleen verborgen bestanden en mappen wat je aan moet zetten, maar je moet ook "beveiligde besturingssysttembestanden verbergen (aanbevolen)" uitvinken. Die staat standaard aangevinkt. Als je die uitvinkt krijg je wel alles te zien, waaronder ook die AlbumSmart en Fodler bestanden. Als ik die nu weggooi en ik maak zip of rar de map nemt hij die bestanden niet meer mee.

Gelukt dus.

Bedankt voor jullie snelle reacties en hierdoor heb ik het uiteindelijk kunnen vinden.

Stay stoked,
Jochem
 
Fijn dat het je geholpen heeft, Jochem! :)

Graag nog even je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan