'Bestand in gebruik'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Junge

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2004
Berichten
46
Ik heb net Word 2003 geïnstalleerd. Eerder gebruikte ik '97. Wanneer ik nu de naam van een bestand in de Verkenner wil wijzigen, of een bestand wil verplaatsen, krijg ik vaak de melding dat dit bestand elders geopend is. Ik kan alleen nergens zien waar! Weet iemand de oplossing van dit raadsel?
Bij voorbaat dank!
 
wat bij mij werkte was verkenner openen, en dan bij processen het juiste proces uitzetten, anders moet je ff kijken of daar een proces bij staat dat het probleem veroorzaakt ;)
 
Waar vind je 'processen'?

Waar kan ik dat vinden 'processen'? (Ik gebruik de gewone Vista)
Bij voorbaat dank in ieder geval.
 
wat bij mij werkte was verkenner openen, en dan bij processen het juiste proces uitzetten,
Vind het knap dat je dit in verkenner kan, voor zover ik weet moet je dat bij taakbeheer doen.
 
'Processen'

Vond 'm inderdaad in Taakbeheer. Nooit geweten dat er zoveel processen meeliepen: het zijn er wel 20! Is dat normaal? En zoveel had ik nou ook weer niet openstaan!

Enfin, ik heb wel gekeken bij een geopend Word document dat ik niet van naam kon veranderen. Proces beëindigd en 'floep' weg was het document. Dat was te verwachten. Vervolgens kon ik inderdaad de naam veranderen en het in een andere map opslaan.

Toch blijft dit een uiterst omslachtige wijze van documentbeheer!
Ergens moet er iets fout zitten. Zou het te maken kunnen hebben met al die versies waarin je Word 2003 kunt opslaan? Dit was een '.doc' bestand.
 
20 processen is niet veel hoor.:) Ik heb 83 processen draaien momenteel. (Vista Ultimate)

Een DOC bestand is een normale opslag voor een Word 2003 bestand.
 
Enfin, ik heb wel gekeken bij een geopend Word document dat ik niet van naam kon veranderen. Proces beëindigd en 'floep' weg was het document. Dat was te verwachten. Vervolgens kon ik inderdaad de naam veranderen en het in een andere map opslaan.

Toch blijft dit een uiterst omslachtige wijze van documentbeheer!
Ergens moet er iets fout zitten. Zou het te maken kunnen hebben met al die versies waarin je Word 2003 kunt opslaan? Dit was een '.doc' bestand

Het lijkt me wel verstandig dat je een geopend Wordbestand niet via de verkenner van naam kunt veranderen.
Dit wel willen lijkt me juist een vorm van omslachtig documentbeheer.
Het geopende Word-bestand in Word zelf een andere naam geven (oplsaan als..) lijkt me een voor de hand liggender werkwijze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan