Bestand invoegen via 'bladeren' bevriest browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark74

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo allemaal!

Leuk, dat Vista, maar het werkt voor geen meter. Het volgende :

Als ik in mijn Yahoo-mail een bijlage wil toevoegen, klik ik daartoe op de knop 'bladeren' om bijvoorbeeld een foto van bijvoorbeeld 200 kb toe te voegen. De eerste gaat goed. Wil ik een tweede foto toevoegen, dan bevriest mijn browser. Dit gebeurt zowel in de allerlaatste versie van Firefox als in de allerlaatste versie van Internet Explorer. Niet alleen bij Yahoo, ook in iedere website waar ik een attachment bij mijn bericht kan toevoegen, (zoals dit forum... :shocked: ) bevriest mijn browser, zowel Firefox als IE.

Tijdens zo'n 'bevriezing' heb ik eens gekeken naar de activiteit van de processor. Die activiteit is 100% : de browser (Firefox of IE ) 85% en Windows Explorer 14%. De overige procent is de taakplanner. De computer reageert dan bijzonder traag, en de manier om het geheel weer in het gareel te krijgen is om de browser af te sluiten via 'Taakbeheer'.

Ik werk met Vista Home Premium, met Service Pack 1. De processor is een Intel Core 2 Quad CPU Q6700 @ 2.66 mhz. 2.67 Ghz. Het RAM geheugen is 4.00 Gb en het geheel is 32 bits.

Heeeeel misschien iemand een idee?

Je hebt dus een probleem bij het uploaden van bestanden/plaatjes...

Heb je bijvoorbeeld al eens geprobeerd om op imageshack een afbeelding te uploaden?

Dank voor je reactie! Ook op iedere 'uploadhost' heb ik het probleem, dus ook op Imageshack... :mad: (zelfs deze smiley invoegen gaat maar NET goed...!)

Raar probleem :confused:
Heb je hetzelfde probleem ook op eventueel een andere pc bij jou thuis?

Heb je dit probleem al lang of al vanaf het het begin & heb je speciale dingen geinstalleerd?
drivers...?

Hoi Jelpot,

Fijn dat je meedenkt! De laatste tijd heb ik verder geen software geinstalleerd, behalve de gebruikelijke updates van Windows Vista.

Nu ben ik zelf ook aan snuffelen geslagen in het systeem en in het BIOS, (een mens doet rare dingen...) op zoek naar eventuele foutmeldingen en loggegevens. Tijdens mijn actie in het BIOS heb ik 'Bootsector Write at Startup' (zoiets was het, weet juiste term niet meer) van Enabled op DISabled gezet. Als ik mijn systeem nu opstart, krijg ik de melding vanuit het BIOS 'Bootsector Write! Warning! VIRUS! Continue? Y / N' waarbij ik voor 'N' kies. Het systeem start vervolgens verder op, wel wat langzamer dan eerst. En nu bevriest mijn browser niet meer bij het invoegen van bestanden via 'bladeren'.....

Dus, kennelijk een virus. Ik heb zowel Panda als AVG draaien, die beide geen melding maken van een eventueel virus. Dus heb ik mijn systeem in veilige modus opgestart, en eerst Panda laten draaien. Die loopt vast op een bestandje (een PDF) die ik al een half jaartje bewaar. Toen de zaak 'koud' opnieuw in veilige modus opgestart, en AVG laten draaien. Loopt ook vast, op een MP3 bestandje die ik al een jaar op mijn computer heb.

Dus, iedere keer bij het opstarten druk ik op 'N', en kan gewoon bestandjes invoegen via bladeren zonder dat mijn browsers bevriezen. Maar kennelijk zit er ergens wel een virus...

Groet, Mark!

Hoi Jelpot! Bedankt voor de verwijzing! Ik heb inmiddels mijn complete systeem gescand met de volgende programma's :

- AVG Anti Virus
- Panda Anti Virus
- Malwarebytes Anti Malware, en
- SUPER AntiSpyware.

Géén van de vier programma's heeft iets als een virus of andere narigheid aangetroffen, hoewel mijn BIOS mij vertelt dat een virus probeert toegang te krijgen tot de bootsector bij het opstarten. Wat is wijsheid : verder blijven zoeken naar een vermeend virus wat waarschijnlijk niets oplevert, of de waarschuwing van het BIOS maar gewoon blijven accepteren bij het opstarten?

Het is natuurlijk vreemd dat al je problemen door het bios zouden ontstaan...

Ik denk ook niet dat het blijven zoeken naar een virus of spyware dan nog veel zal opleveren, je hebt alle programma's gebruikt die ik ook zou gebruiken, uitgezonderd spybot S&D maar ik denk ook niet dat deze dan nog iets zou vinden.

Je zou je tevreden kunnen stellen met die bios melding tijdens het opstarten, als alles dan gewoon werkt lijkt me niet dat er een probleem is, echter zou de fout aan de bios-versie kunnen liggen...

je zou dus je bios versie kunnen updaten naar een nieuwere versie en mogenlijk zijn al je problemen dan verholpen.
(Ik moet wel vermelden dat een bios update nooit zonder risico's is, als je systeem namelijk stroomverlies heeft of uitvalt door de een of andere reden terwijl dit uitgevoerd wordt zal het wat moeilijker worden om dat te herstellen, al denk ik niet dat dit veel voorkomt, bij mij althans toch niet)

Of je zou eens naar je producent van de pc kunnen mailen/bellen, je pc/laptop dan opsturen zodat zei safe de update kunnen uitvoeren of dat ze het probleem misschien kennen, moest er dan een probleem oplopen is het safe voor jou want jij moet het dan niet oplossen :thumb:

Hoi Jelpot, nogmaals dank voor het uitgebreide antwoord! Ik denk, dat ik maar moet leven met de bios-melding. Mijn computer doet het verder uitstekend, en ik gebruik hem zeer intensief met het bewerken van foto's met Photoshop CS4 en Nik Software. Gelukkig loopt dat allemaal als een zonnetje! Mijn computer wegbrengen naar de leverancier is voor mij helaas geen optie, omdat ik hem echt iedere dag nodig heb om opdrachten van klanten mee te maken, (Ik ben bruiloftsfotograaf.) en een dag geen computer is voor mij een dag geen inkomen. Laat staan als ik hem een maand kwijt ben...

Nogmaals dank voor al je hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan