• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand laten opslaan in een standaard map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Etienne1978

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2012
Hallo,

Ik ben een beginnend VBA gebruiker. Deze vraag zal vast en zeker wel eens gesteld zijn maar op de een of andere manier lukt het me niet om het antwoord te vinden.

Ik wil graag een bestand dat ik maandelijks moet verwerken in excell standaard in een map laten opslaan. Dit is wat ik tot nu toe heb maar hij geeft steeds een foutmelding:

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="I:\SCZ-SZ\Advies & Fin Beheer\Fiad\Etienne\Factuur\2012\wko\"
(in deze map moet het bestand opgeslagen worden)
En als bestandsnaam wil ik meegeven WKO 201203 (als het maart betreft) of WKO 201204 (als het april betreft) etc.

Alvast bedankt voor het eventulele juiste antwoord (en reacties)

Hoe weet je dan welke maand het is? Wil je dat uit de PC-datum halen of voer je dat zelf in?

Dan zal het iets worden als (stel je voert in cel F20 "WKO 201203" in)

Code:
Bestand = Range("F20").Value[/COLOR]
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="I:\SCZ-SZ\Advies & Fin Beheer\Fiad\Etienne\Factuur\2012\wko\&Bestand

Laatst bewerkt door een moderator:
hij slaat hem dan als volgt op: &bestand.txt

de bestandsnaam klopt dun niet want dat zou moeten zijn wko 201203 en het moet als een xls bestand worden opgeslagen

Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="I:\SCZ-SZ\Advies & Fin Beheer\Fiad\Etienne\Factuur\2012\wko\" & Range("F20") &".xls"

dank je. deze werkt. en als ik de naam zelf wil verzinnen om op te slaan moet ik dan het volgende doen:

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="I:\SCZ-SZ\Advies & Fin Beheer\Fiad\Etienne\Factuur\2012\wko\ &".xls"

of moet ik dan iets anders doen

Als je 't voorbeed van Warme Bakkertje gebruikt, kan (= moet!!!) je in cel F20 verplicht een zelfverzonnen bestandsnaam opgeven. Waar zit nu dus je vraag??

Groet, Leo

wat ik eigenlijk bedoel is. Nu slaat hij het bestand gelijk op maar je kunt er ook voor kiezen om er voor te zorgen dat de macro stopt bij het gedeelte dat je het bestand in het "opslaanmenu" een naam geeft (dus niet op voorhand, indit geval cel F20) en dan pas voor opslaan kiest.
Ik hoop dat mijn vraag zo een beetje duidelijk is.

In plaats van te verwijzen naar cel F20 kun je ook een inputbox laten verschijnen waarin je zelf de bestandsnaam kunt ingeven:

Bestand = Inputbox("Geef naam voor het bestand in")
If bestand <> False Then
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="I:\SCZ-SZ\Advies & Fin Beheer\Fiad\Etienne\Factuur\2012\wko\&Bestand
Else
Msgbox "Er dient een bestandsnaam ingevoerd te worden"
End If

Laatst bewerkt:
of

Code:
Sub snb()
  on error resume next
  ActiveWorkbook.SaveAs Inputbox("Geef naam voor het bestand in") 
end sub

of
Code:
Sub snb()
  on error resume next
  ActiveWorkbook.SaveAs application.GetSaveAsFilename 
end sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan