bestand maken en opslaan op C:

Status
Niet open voor verdere reacties.

geenID

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een programma gemaakt in de programmeertaal Delphi. Dit programma maakt verbinding naar een PHP script op mijn server.
Dit script genereert data, en vervolgens moet deze data worden opgeslagen als voorbeeld.txt op de "C:\"-schijf van de gebruiker.

Dit wilt me niet echt lukken. Ik heb al verschillende dingen geprobeert, zoals header("Location: ...") & ftp_get, maar telkens wordt het bestand opgeslagen op de server, in de root.

Is er iemand die mij verder kan helpen?

tja wel logisch dat je geen rechten hebt op je c: stel dat je deze wel had hoe gevaarlijk zou dat niet zijn.

je moet een path maken met rechten en of zelfs een host

ik veronderstel dat je iets van vhost kent
je upload het bestand naar een vhost die enkel van localhost beschikbaar is
je kan zelfs met sleutels werken

maar eerst wat is er opgeslagen in dat bestand indien gewoon tekst (laat je server dan gewoon dat opbouwen )indien het betreft criminaliteit op je server vast te stellen en deze als log te verplaatsen moet je wel opletten dat die niet alsnog zal uitvoeren vooral elke @ vernietigen ook http: en of ftp: zodat verbindingen maken bijna onmogelijk wordt.

Ik denk dat het iets simpeler zou moeten zijn. Het is namelijk zo, er moet een *.txt bestand aangemaakt worden met bijvoorbeeld alleen maar de text "hallo" erin.
Dit *.txt bestand moet dan worden opgeslagen op C: of op het bureaublad.

Je kunt via PHP nooit op de computer van de gebruiker uitkomen, het enige dat je kunt doen is een bestand aanbieden aan je Delphi-programma die dan vervolgens het opslaan afhandelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan