• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestand met macro automatisch opslaan op DD/M/JJJJ + Volgnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JulianDerks

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Berichten
43
Goedendag,

Ik ben bezig met het automatiseren van enkele excel bestanden.

ik heb een code gevonden waardoor bestanden met behulp van een macro. het bestand automatisch opslaat in een map met de betreffende datum.
nu is het zo dat het bestand meerdere malen per dag wordt gebruikt. om te voorkomen dat de bestanden over elkaar opslaan wil ik een volgnummer toevoegen.
ik heb tot nu toe alleen codes gevonden die een nummer uit een bepaalde cel kopieren zoals bij facturen.

ik zoek iets wat achtereenvolgend 1...2...3...4 enz toepast.

hierbij de code die ik gebruik om het bestand op te slaan in een map met de datum.


ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\derj\Documents\Voorbeeld 1.xlsm" & Format(Date,
"dd-mm-yy") & ".xls"
, _
FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False


iemand een idee hoe ik hier een volgnummer bij kan voegen zonder cellen af te lezen?

Mvg

julian
 
Maak er eens dit van:
Format(Now,"dd-mm-yy hhmmss")
 
Werkt prima! bedankt!

uit nieuwsgierigheid kan ik het zover krijgen om bijvoorbeeld 10:40 te weergeven in plaats van 104055 = 10:40:55
 
Nee. Het : teken mag niet in een bestandsnaam worden gebruikt. Je kan wel de ss weg laten om alleen de uren en minuten te tonen.
 
Dat zei ik, de ss weg laten.
Dus geen Format(Now,"dd-mm-yy hhmmss")
Maar Format(Now,"dd-mm-yy hhmm")
 
yes ik zag het net.
las haastig over hhmmss heen.

Bedankt!

met vriendelijke groet,

Julian Derks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan