• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand met opmaak niet te openen vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lorre1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2012
Berichten
1
Beste,

Heb onderstaand probleem sinds een week of 2-3:
Kan een excel-bestand (Microsoft Office Excel 2007) niet openen vanuit Excel. Dan verschijnt onderstaande foutmelding:
"bestandsnaam.xlsx" bevat onleesbare inhoud. Wilt u de inhoud van deze werkmap herstellen? Klik op ja als u de bron van deze werkmap vertrouwt."

Als ik dan op ja klik, opent 't bestand, maar dan zonder opmaak en enkel in platte tekst.

Dan komt er alsnog een scherm met als titel "herstellen van bestandsnaam.xlsx".
In de kader staat onderstaande tekst:
Verwijderd onderdeel: het onderdeel /xl/styles.xml met XML-fout. (Stijlen) Fout bij het laden. Regel 2, kolom 1903.
Hersteld onderdeel: het onderdeel /xl/worksheets/sheet1.xml met XML-fout. Fout bij het laden. Regel 2, kolom 16606.
Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet1.xml

Onderaan de kader staat dan nog een link naar het herstelde logbestand. Als ik die aanklik, komt onderstaande:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="true"?>
-<recoveryLog xmlns="http://schemas.openxmlformats.org/s...e>error046600_01.xml</logFileName><summary>Er zijn fouten aangetroffen in bestand C:\Users\Eigenaar\Documents\PERSOONLIJKE MAPPEN\ADMINISTRATIE HUISHOUDEN\N@werk - Dienstencheques.xlsx</summary>-<removedParts summary="Hier volgt een lijst van verwijderde onderdelen:"><removedPart>Verwijderd onderdeel: het onderdeel /xl/styles.xml met XML-fout. (Stijlen) Fout bij het laden. Regel 2, kolom 1903.</removedPart></removedParts>-<repairedParts summary="Dit is een lijst met de herstelde items:"><repairedPart>Hersteld onderdeel: het onderdeel /xl/worksheets/sheet1.xml met XML-fout. Fout bij het laden. Regel 2, kolom 16606.</repairedPart></repairedParts>-<repairedRecords summary="Dit is een lijst met de herstelde items:"><repairedRecord>Herstelde records: Celinformatie van het onderdeel /xl/worksheets/sheet1.xml</repairedRecord></repairedRecords></recoveryLog>

Als ik ditzelfde document (of anderen) open vanuit "documenten" (Windows 7), en zo dus via de verschillende mappen naar 't bestand ga, dan is geen probleem.

Iemand zei me al WP3 downloaden, maar ik heb geen openstaande Windows updates meer staan.

Bedankt voor de tips.
 
Onleesbare inhoud kan en vervelend te achterhalen probleem zijn.
De vraag is of er de laatste drie weken iets aan de pc of het bestand is veranderd?
Is dit altijd een excel 2007 werkboek geweest, of geconverteerd vanuit 2003?
Ooit geopend en opgeslagen vanuit Excel 2010?
Draaitabellen kunnen dit probleem veroorzaken.
Dat er eist niet goed ziet blijkt wel iuit de melding 2 Excel 2007 omvat, zover ik weet, "slechts" 16.384 kolommen, geen 16.606 dus

UAC van windows 7 kan soms problemen veroorzaken. Mogelijk is dat hier het geval, omdat het alleen optreedt als het vanuit Excel zelf wordt geopend.
Helpt het als je dit uitzet?
uitleg

Wat is trouwens WP3?
Mvg Leo
 
Laatst bewerkt:
Ook de moeite waard, als de eerdere post niets heeft opgeleverd.
In het vertrouwenscentrum kun je de opslag locatie als vertrouwd inschakelen. Dat kan helpen.
Ook kun je daar kijken of er een invoegtoepassing dwars zit door deze tijdelijk uit te schakelen.
De opties vind je door naar beneden te scrollen in de tekst van deze link
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan