• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand moet data halen uit een bestand dat afgeschermd is met een paswoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanDLS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2016
Op het werk hou ik een excelbestand bij met alle facturen van onze instelling. Collega's van verschillende diensten werken met verschillende leveranciers en budgetten etc... maar voor mezelf hou ik graag een algemeen overzicht bij. Ik heb nu één file waarin ik al die facturen kan bijschrijven (datum, leverancier, factuurnummer, prijs, link naar de pdf, etc...) en op basis daarvan kan ik ook automatisch zien hoeveel er nog resteert voor het budget bij elke leverancier.

Nu zou ik mijn collega's op één of andere manier ook toegang willen geven tot enkel maar die info: hoeveel budget is er nog over, berekend op basis van het budget van een leverancier - alle facturen van die leverancier. Heel simpel eigenlijk.

Maar hoe kan ik mijn overzicht met ALLE facturen voor hen afgeschermd houden en hen toch toegang geven tot een bestand waarin ze op elk gewenst moment data kunnen raadplegen die wordt berekend op basis van dat afgeschermd bestand?

Mijn bestand op een met een paswoord beveiligde netwerkschijf plaatsen werkt en een relatief bestand op een onafgeschermde netwerkscherm werkt niet. Mijn bestand afschermen met een paswoord evenmin. De koppelingen kunnen dan niet worden bijgewerkt?

Iemand een oplossing? Alvast van harte bedankt bij voorbaat!

Al jaren circuleert er een bestand op dit forum.
Misschien is het om te bouwen naar jouw wensen?
ALLE paswoorden zijn: 123
De administrator kan alle bladen raadplegen.
De collega's alleen de bladen die voor hen bestemd zijn.
Bekijk het eens.

Bijlagen

Super, dit is inderdaad de basis van wat ik zoek. Alleen ken ik het gebruik van macro's e.d. nog niet genoeg om te snappen hoe het precies in elkaar zit, dus daar moet ik me toch eens ooit de tijd voor nemen.

Heel erg bedankt dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan