Bestand niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apokalypse

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een klein projectje waar ik bepaalde knoppen moet koppelen aan executables op het netwerk.
Als ik een paar van deze bestanden wil koppelen aan een exe bestand en hem daarna doormiddel van de knop wil openen, dan kan hij het bestand niet vinden.
Probeer ik dat met een andere knop die aan een ander programma op dezelfde netwerkschijf is gelinkt, dan lukt het weer wel.

Weet iemand een antwoord op deze rare kwestie?

Alvast bedankt.

nee, niet echt.

Je kan echter wat dingen checken... Bijvoorbeeld, kan het programma het bestand vinden? Als het er echt staat, zou deze functie iets moeten doen:
Code:
if dir("C:\map\map\bestand.exe") <> "" then   [COLOR="SeaGreen"]'ook andere schijfen/mappen/bestanden/bestandstypes kan je checken...[/COLOR]
   msgbox "Het bestaat dus wel"
else
   msgbox "Het bestaat dus niet"
end if

[edit] je moet dus wel even "C:\map\map\bestand.exe" aanpassen.[/edit]

Laatst bewerkt:
Code:
Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Shell("B:\123\123.exe")
    End Sub

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        Shell("B:\Leermiddelen\Startscherm.exe")
    End Sub
End Class
Dit is een deel van de code.
De bovenstaande doet het niet en de onderste doet het wel.
Ik heb ook de if statement van hierboven gebruikt en dan staat er dat het gevonden is, maar als ik de code compile en op de bovenstaande knop druk dan zegt hij dat het bestand niet gevonden kan worden. Het 2e bestand kan hij wel vinden

Laatst bewerkt:
Je weet heel zeker dat die file goed is gespeld en dat ie bestaat ? want met je code is niets mis.

Ja, hij bestaat sowieso.
De bestandspath is ook gewoon goed.
Kan het eventueel liggen aan dat de programma's met Visual Basic zijn gemaakt?

Ik heb het probleem al gevonden.
CD-Rom's rechtstreeks op het netwerk zetten en dan proberen op te starten werkt dus niet.
Bedankt voor de hulp.

Het probleem is er weer.
Ik heb nu de spellen geselecteerd die geen cd nodig hebben maar nog geeft hij een foutmelding dat ze niet gevonden kunnen worden.
Kan dat te maken hebben dat de spellen met Visual Basic zijn gemaakt?

nee, dat kan niet echt.

Als je via pc X het bestand kan openen, dan zou je dit ook via VB moeten kunnen. Als je op pc X de code draait die ik je gegeven had, en het zegt dat dat het bestand niet bestaat, dan kan je het waarschijnlijk niet via VB accessen (ook al kan je het wel via iets anders openen).

Als het aangeeft dat het wel bestaat, dan is er waarschijnlijk iets fout bij je code.

Dat brengt me op nog iets, je kan in VB niet gewoon een 'online' file accessen, dus deze code zal niet werken (in het geval dat je dat had/van plan was):
Code:
shell("http://localhost:8080/file.x")
[COLOR="SeaGreen"]'dit werkt ook niet:[/COLOR]
shell("www.mijnsite.com/mapje/bestand.x")

:thumb:

Laatst bewerkt:
Het is een gewone netwerkschijf.
Sommige spellen doen het wel weer gewoon via de Shell functie.
Maar het merendeel doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan