bestand niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

smits

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2002
Ik wil graag een niet meer gebruikte directory structuur verwijderen. Helaas gaat dat niet.
Er zit een bestand in van 0 byte nieuws[1]. . wanneer ik in de verkenner op "del"druk kan het bestand niet verwijderd worden omdat het bestand niet gevonden wordt!
DE naam wijzigen lukt om dezelfde reden ook niet

Probeer het eens in een dos box.
start/uitvoeren/cmd en dan met dos commando's naar de map met cd mapnaam en dan del bestands naam

dat lijkt op een fout in de FAT van je harddisk.
Waarschijnlijk kun je het probleem verhelpen door ff scandisk te draaien op je schijven(naar deze computer gaan, en dan met de rechter muisknop op je harddisk klikken, en vervolgens op eigenschappen drukken. Daar moet je dan in het 2e tabblad kiezen voor scandisk(schijfcontrole).

Geplaatst door mr. bravoman
dat lijkt op een fout in de FAT van je harddisk.
Waarschijnlijk kun je het probleem verhelpen door ff scandisk te draaien op je schijven(naar deze computer gaan, en dan met de rechter muisknop op je harddisk klikken, en vervolgens op eigenschappen drukken. Daar moet je dan in het 2e tabblad kiezen voor scandisk(schijfcontrole).

had ik gedaan, hielp niet.
toch bedankt voor de suggestie

Geplaatst door vanschagen
Probeer het eens in een dos box.
start/uitvoeren/cmd en dan met dos commando's naar de map met cd mapnaam en dan del bestands naam

Dit is de oplossing.
Op een of andere reden had ik in mijn hoofd dat in win2000 geen dos meer zat.
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan