bestand niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jogu42

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Ik heb een bestand gedownload en wil dit verwijderen. Het probleem is echter dat dit niet lukt. Het gaat om een Winamp bestand. Wanneer ik dit bestand wil openen, dan lukt dit niet, en krijg ik allerlei problemen waaronder een zeer trage pc. Bij de pogingen het bestand te verwijderen krijg ik telkens de melding dat het bestand door iemand of een programma in gebruik is. Winamp is dan niet actief (het is een Winampbestand) Ook heb ik geprobeerd het te verwijderen in de veilige modus. Hier kreeg ik de zelfde melding. Pc gescand met Ad ware 6 en geen spyware gevonden. Ook Norton antivirus geeft bij het scannen geen meldingen.

Iemand enig idee hoe ik dit bestand kan verwijderen?

Start je PC ff op in DOS (mbv opstartdiskette van bijv. Win98) en verwijder het bestand op deze wijze.. Werkt gegarandeerd!!

Staat Kazaa of een ander file-sharing programma niet toevallig aan?? die leveren dit probleem ook nog wel es.

Wat je kan proberen is je kladblok openen, wat wartaal als inhoud intikken en opslaan.
Bij het opslaan kies je voor het zicht op 'alle-bestanden'. Vervolgens ga je naar de map waar jou winamp bestand in staat en sla je je tekst bestand op met precies dezelfde naam als het winamp bestand. Dan krijg je de melding "Dit bestand bestaat al, wilt u het overschrijven?" Klik op ja, en probeer het nog es te verwijderen.

Dit werkt wel vaker bij write-protected bestanden.

Is dat ook mogelijk als ik Xp onder NTFS heb geinstaleerd?

Heb net geprobeerd via kladblok, maar hij zet er gewoon een bestand naast met de zelfde naam.

Ik ga het nu maar eens in Dos proberen

Gaat het om een avi bestandje? Zoja dan moet je een regel uit het register verwijderen. Hoe/wat kun je vinden in de faq van bv www.sectie.be

succes

Geplaatst door jogu42
Is dat ook mogelijk als ik Xp onder NTFS heb geinstaleerd?
Err, dan heb je het bestand met dezelfde naam aangemaakt, maar dan met .txt erachter

heb je wel op me "laat alle bestanden"-routine gelet :D daar ben je dan waarschijnlijk de fout in gegaan.

Ik had het inderdaad als Txt bestand opgeslagen. Het is nu verwijderd.

Ik ben er heel blij mee. Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan