bestand - nieuw bij verkenner is ineens erg beperkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Dag

Door in de verkenner bestand - nieuw te kiezen kreeg ik voorheen een vrij grote lijst met daarin bijvoorbeeld de mogelijkheid een wordbestand in de folder aan te maken waar de verkenner op dat moment staat.
ik heb een officiële versie van Office maar de schijf is zoek.
Ik had ook openoffice geïnstalleerd en deze enkele dagen geleden verwijderd (via programma's - installatie ongedaan maken). Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar heet valt me nu op dat ik geen office bestanden meer aan kan maken via bestand - nieuw.
Wel nog wat andere dingen maar de lijst is beduidend kleiner dan voorheen en het valt me op dat ik geen enkele office 2007 toepassing meer ter plekken aan kan maken behalve een Microsoft Office 2007 acces database.
Hoe kan ik dit herstellen?

alvast met dank, Anjo

Als dat nog niet zo lang aan de hand is zou ik een systeemherstel doen naar de laatste datum waarop het nog in orde was.

systeemherstel is niet erg handig want ik heb de laatste dagen juist veel opgeruimd en ge-deninstalleerd omdat mijn C schijf vol aan het lopen was.

Ik hoop het op een andere manier op te kunnen lossen.

groetjes, Anjo

Als met systeem herstel het probleem verholpen is zou ik dat voor lief nemen.

Dan is dat probleem misschien verholpen maar dan is mijn C schijf weer te vol. En als ik dan weer dingen ga de-installeren om de te volle C schijf leger te maken heb ik het oude probleem weer terug. En als ik mijn C- schijf te vol laat krijg ik andere problemen. Ik maak namelijk gebruik van veel grote software pakketten (o.a. een compiler) die helaas niet op D kunnen (vandaar de volle C schijf). En de computer loopt niet echt lekker met een te volle C schijf...

groetjes, Anjo

Als je er vertrouwd mee bent kan je ook een command box openen en dan gaan naar de map waar de Office programma's staan geïnstalleerd.
Bijvoorbeeld: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14
Maar dat kan bij jou anders zijn. Als je dan in de juiste map bent kun je per programma een herstel laten uitvoeren door dan in die command box het volgende te tikken voor Excel: excel.exe /r

Dat doe je dan ook voor Word en de andere programma's.

Daarnaast kun je ook proberen de Office installatie te herstellen door in het configuratiescherm voor het verwijderen van programma's met rechts te klikken op Office en dan te kiezen voor Herstellen.

Kan ik er dan zeker van zijn dat de office programma's normaal blijven werken? Ik ben immers de schijf kwijt dus opnieuw installeren kan niet meer.

groetjes, Anjo

Office blijft gewoon werken. Heb je wel de licentiesleutel veilig gesteld?

de licentiesleutel stond op het schijfje (althans, op het hoesje). Dus nee, die heb ik niet meer. het is echt een legale versie.

groetjes, Anjo

Ok, die is wel belangrijk wanneer Office opnieuw geïnstalleerd zou moeten worden en je aan een installatieschijf komt. Van deze website kan je het programma Produkey downloaden waarmee je in ieder geval de sleutel van de huidige Office installatie kunt lezen:
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Welke versie en editie van Office heb je?

Laatst bewerkt:
Office Enterprise 2007

en er staat een product-id in het info schermpje. Dat is toch de licencie-code?

groetjes, Anjo

Nee, de product ID is niet de sleutel die je nodig hebt om een eventuele nieuwe installatie te activeren.

Dan denk ik dat ik het opgeef. ik wil namelijk niks downloaden omdat ik daar vervelende ervaringen mee heb.
Ik wil ook niet het risico lopen dat er iets met Office gebeurt.

Met dank voor je hulp!

groetjes, Anjo

Als dus je PC er een keer mee stopt heb je ook geen Office meer. Dat programmaatje is niks mis mee en wordt er al jaren voor gebruikt. Mocht het om wat voor reden dan ook mis gaan met Office heb je toch echt die sleutel nodig als je nog eens opnieuw wilt installeren. Dat je de installatieschijf kwijt bent is niet onoverkomelijk. Die sleutel echter wel.

Mocht de nood aan de man komen kan ik je, bij wijze van uitzondering, wel helpen aan een schijfje met Office 2007 Enterprise (NL).

Laatst bewerkt:
Mijn pc zal er een keer mee stoppen. Of er komt voor die tijd al een andere. 't Is namelijk inmiddels een "ouwetje".
Dat er met het programma zelf niks mis is geloof ik onmiddellijk, maar ik heb de laatste drie downloads problemen gehad (wrapper, PUPs, malware). Ook programma's die gekend schoon waren maar waar een wrapper omheen zat. En ondanks zorgvuldig lezen (nogal sneeky: click accept to decline this offer) toch ook via de achterdeur nog ongevraagde rommel.

Het is mijn hoop dat Office het tot die tijd vol houdt. En als er een andere pc komt, komt er waarschijnlijk ook een nieuwere schijf met office dus dan is het probleem van het missende schijfje (en licentiecode) ook opgelist

Maar ik zal zeker je aanbod in gedachten houden voor als ik problemen krijg met deze office en er nog geen andere pc in zicht is!

Het is dus raadzaam om licentiecodes in het vervolg ook elders te bewaren behalve op het envelopje van de officiële schijf (schijven)?

met dank, Anjo

Het is een stand-alone programmaatje dat niet geïnstalleerd hoeft te worden je ook van mij kan krijgen zodat je niks hoeft te downloaden. Licentiecode moet je altijd apart bewaren. Ergen op een externe lokatie of gewoon op papier in een map.

dank je wel voor dat aanbod. Erg fijn en zal ik zeker onthouden.
Vooralsnog laat ik het nu maar zo. Er valt wel mee te leven en deze machine zal toch geen jaren meer mee gaan. Als er een nieuwe machine komt, komt er vermoedelijk ook een nieuwe office.
Geval van jammer maar helaas.

met dank voor al je moeite! is zeer gewaardeerd!

groetjes, Anjo

Graag gedaan en succes :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan