bestand onder andere naam opslaan lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannetwiel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Ik maak met mijn Windows XP computer met Office XP Pro onderdeel uit van een
netwerkje met Windows 98 computers. Als ik vanuit mijn XP-PC in Word (of een
andere Office applicatie) een open bestand wil opslaan op een Windows 98
computer, kan ik het bestand geen nieuwe naam geven. Ik kan het bestand wel
opslaan onder de oorspronkelijke naam of - bij een nieuw document - onder de
default naam.
Als ik, bij het 'opslaan als' in bv. Word probeer de naam te veranderen
krijg ik de volgende foutmelding: “Er is geen toegang mogelijk tot de map [naam map].
Mogelijk bevindt de map zich op een locatie die niet beschikbaar is. Ook is
het mogelijk dat de map beveiligd is met een wachtwoord of dat de
bestandsnaam een \ of een / bevat.” De map bevindt zich niet op een locatie
die niet beschikbaar is, is niet beveiligd, en ook zit er geen / of \ in de
bestandsnaam.

Toen ik nog met Windows 98 en Office 2000 werkte op mijn computer had ik dat
probleem niet. Ook andere, Win98 PC’s in het netwerk hebben dit probleem
niet. En tenslotte: ook met niet-office applicaties kan ik rustig bestanden onder een andere naam wegschrijven op de Win98 PC's.

Wie helpt mij met dit probleem?

Groet, Jannet

Als op twee pc's hetzelfde bestand is geopend in een netwerk en dat bestand staat op maar op één pc dan kan je dat niet wegschrijven onder een andere naam want men is met het bestand bezig of is dus geopend.

Het bestand is op dat moment niet ook op een andere PC geopend, alleen op die van mij (de XP PC)

In het geval dat jij aanhaalt zou je het bestand nl. (in principe) juist niet onder de originele naam kunnen wegschrijven, maar wél onder een andere naam. Mijn probleem is juist precies andersom.

Volgens mij niet. Ik kan ze in elk geval gewoon zien, zowel in (bv) Word als in Windows Explorer.

Kijk eens in de verkenner en ga daar naar zo'n bestand en probeer daar de naam eens te wijzigen (maak eerst een kopie ervan!!)

Heeft zich dat probleem altijd voorgedaan?

Het probleem ligt denk ik dat winxp geïnstalleerd is met ntfs bestandssysteem en win98 met fat 32 of 16.

Nee, dat mag niet uitmaken. Het netwerk verzorgt de communicatie tussen de verschillende platforms. Ik denk toch dat het aan de naam ligt die je er aan geeft.

Bovendien, ik heb WinXP gewoon over Win98 heen geïnstalleerd, en omdat ik niet wist wat er met mijn oude bestanden zou gebeuren, heb ik de indeling van de harde schijf gewoon FAT32 gelaten.

Jannet

Als je het bestand opslaat als staat er dan ook als worddoc of iets anders?

Mag ik vragen welke naam je aan het bestand probeert te geven?

Jean42: ik heb de hele harde schijf van die computer gedeeld, en volledig gedeeld, dus dan zijn alle submappen toch ook gedeeld? Bovendien, ik zie de mappen waarom het gaat, ik kan bestanden openen en opslaan onder dezelfde naam. Ik kan alleen de naam niet wijzigen en opslaan. Dan moeten ze toch so-wie-so al gedeeld zijn?

Sidi: ik probeer een bestand dat bijvoorbeeld 'Herinnering' heet op te slaan als 'Herinnering 060235'. (zonder aanhalingstekens natuurlijk).

Hoi Sidi,

Ik was zonet nog druk bezig met typen van mijn vorige bijdrage, vandaar dat het even geduurd heeft. Dit is inderdaad mijn probleem, en met 'Workaround methode 3' kan ik uit de voeten.
Workaround 1 hanteerde ik al, maar ja, die is eg nie handig... en Workaround 2 een beetje onzinnig. Maar met drie 3 kan ik wel leven.

Bedankt voor je snelle oplossing. Perfect!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan