• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand op server laat niet alles zien wat zou moeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lacabrlis

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
Berichten
19
Hallo,

Ik heb een redelijk groot excel-bestand (2007) op een server staan waar wij met minimaal drie mensen dagelijks in zitten te werken (alleen kijkfunctie).
Het bestand bevat heel veel data verspreidt over verschillende tabbladen. Door middel van een drietal pulldown menu's op tabblad 1 wordt er een keuze gemaakt en op basis van deze keuze gaat de zoekfunctie lopen en laat vervolgens de gezochte informatie zien (dit kunnen meerdere resultaten zijn).

Nu is het vreemde aan het verhaal dat als ik de zoekfunctie aftrap er b.v 6 resultaten te voorschijn komen van de 9, maar mijn collega die naast me zit te werken en dezelfde zoekfunctie aftrapt krijgt ze wel alle 9 te zien????

Ik heb het bestand nu al een paar dagen op mijn c-schijf draaien en op de server om te kijken of de "fout" in beide gevallen optreedt, maar dit kan ik na een paar dagen wel uitsluiten, op de c-schijf geen missende info tijdens het zoeken terwijl gelijkertijd op de server er wel info mist.

Is er iemand die mij kan helpen of weet in welke richting ik moet zoeken om het te kunnen oplossen?

m.vr.gr
 
Ik denk (kan het niet bewijzen of controleren) dat het ligt aan het 'delen van bestanden'
Excel is daar niet echt geschikt voor en geeft vaak problemen.

Ik neem aan dat het bestand op de C schijf niet gedeeld wordt en dat je daarom ook geen problemen hebt.
Heb je al geprobeerd om het bestandje op de server niet te delen maar alleen te openen?

Als je dan geen problemen hebt is het denk ik bewezen dat het aan 'delen van bestanden' ligt.
 
Hallo popipipo,

bedank voor je snelle reactie,

ik neem aan dat je bedoeld dat er maar 1 persoon in het bestand op de server moet gaan werken om te kijken wat er dan gaat gebeuren?

gr lacabrlis
 
wat is het effekt als ieder een kopie van het bestand opent ?

Code:
sub M_snb()
   workbooks.add "Q:\server\gezamenlijk.xlsx"
end sub
 
Ik ga morgen beide optie's eens uitproberen, bedankt jullie beiden voor de opties
ik laat morgenavond wel even weten hoe het gegaan is.

m.vr.gr lacabrlis
 
Hallo,

vandaag de gehele dag alleen gewerkt in het bestand op de server maar resultaat is niet zoals ik het graag had gezien, blijft af en toe met incomplete informatie komen.
Allemaal in een aparte kopie werken op de server heeft dus volgens mij ook geen zin.
Schaduw gedraaid via de c-schijf, hier wel alle gewenste resultaten.

Nog suggestie's of andere optie's om te proberen?

groetjes
 
Dan zou ik het ook helaas niet verder weten.
Misschien dat je de ICT moet inschakelen.

Succes verder
 
Macro's of geen macro's?
Je collega heeft nooit problemen, alleen jij? Ook als je van werkstation wisselt?
Kun je het op een andere server proberen?
Probeer eens als xls.
Lastig zo.
 
Hallo Frans,

er zitten heel veel macro's in verwerkt, en we hebben alle drie hetzelfde probleem.
Het vreemde is dat als ik iets zoek daarbij niet alles te zien krijg maar bij mijn collega komt wel alles te voorschijn
als ik hem vraag om dezelfde zoekfunctie uit te voeren (of visa versa).
Het geheel gaat wel via citrix, ik ga morgen nog proberen om niet via citrix maar rechtstreeks op de server in te loggen, kijken wat er dan gaat gebeuren, dit naar aanleiding van mijn gesprek met onze ICT'er.
Voorlopig is het d.m.v. dingen uit te proberen dingen uit te sluiten.

groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan