Bestand openen in programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victorr99

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2015
Beste Helpmijers,

Ik heb in een programma een 'OpenFileDialog' die een bestand opent en de tekst in een textbox zet.
Dat werkt goed.
Maar hoe kan ik als je dubbelklikt op een bestand dat het programma wat ik hiervoor heb gemaakt opent. En dan meteen ook automatisch de tekst van dat bestand in een textbox zet.
Het programma opent wel als ik dubbelklik op het bestand, maar ik weet niet hoe ik het dan de tekst van het bestand in een textbox krijg.
Wat moet ik hiervoor doen?

Alvast bedankt!

Mvg, Victor

Zodra je programma het bestand heeft geopend kan deze de inhoud lezen en in de textbox zetten. Voorbeelden te over als je met Google even zoekt op: visual basic.net read text file to textbox

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.
In die richting had ik al gezocht, maar ben nog niet iets tegen gekomen wat ik kan gebruiken.
Hier even een voorbeeldje met wat ik bedoel:
Als je een word document maakt en deze opent door op het bestand te klikken, word automatisch alle tekst wat in het bestand staat in word gezet.
Hoe kan ik dat nou het beste doen?

Als je een Word bestand opent staat het toch al in Word?

ja als ik word open wel.
Maar als ik een form maak waar een textbox/richtextbox in staat, wordt de tekst er bij mij niet automatisch ingezet. Moet ik daarvoor bij application events zijn?

Met een Word bestand zal dat niet lukken op de manier zoals je in #1 beschrijft omdat bij een dubbelklik op een Word bestand het programma Word wordt geopend en niet jouw programma.

Dat snap ik, dat word document gebruikte ik als voorbeeld. Ik bedoel hier een bestand met een eigen extensie waar ingesteld staat dat deze mijn eigen programma voor moet gebruiken om dit te kunnen openen. Echter zullen de gegevens zich niet automatisch in de textbox plaatsen.
Dus:
Ik heb een bestand met een eigen extensie. Zodra ik klik op het bestand word mijn eigen programma geopend. Alleen zal de tekst van dat bestand niet auromatisch in mijn tekstbox komen. Wat moet ik doen om dit dan wel automatisch te laten gaan?

Dat lijkt me evident. Je programma opent dan dat bestand. De inhoud van dat bestand kan je dan lezen en in een textbox plaatsen. Je moet uiteraard wel eerst die eigen extensie aan je programma koppelen.

Laatst bewerkt:
Dat gedeelte snap ik.
Ik zal de vraag iets anders formuleren.
Ik heb een bestand met een eigen extensie. Als ik dubbelklik op het bestand opent het mijn eigen programma. Welk event moet ik gebruiken om de tekst wat in dat bestand staat te importeren. of hoe krijg ik het pad naar het bestand wat mijn programma geeft geopend.
Het is misschien een beetje onduidelijk omdat ik niet precies weet hoe ik deze vraag moet formuleren.

Hallo mensen,
ik heb hier t zelfde probleem
ik heb net zoals victorr99 ook een bestand met een eigen extensie die ik wil openen met mijn eigen programma
ik ben op internet de volgende code tegen gekomen om het pad van het bestand te krijgen die mijn programma heeft geopend
de code werkt alleen niet...

Environment.GetCommandLineArgs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan