bestand openen met macro's uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

leprechaun

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2006
Ik heb het beveiligingsniveau van Excel op gemiddeld staan. Op het moment dat ik mbv. VBA een Excel-bestand open waarin macro's opgenomen zijn, worden nu standaard de macro's ingeschakeld.

Is het mogelijk dmv. VBA om het bestand te openen zonder dat maco's ingeschakeld worden (= dus met macro's uitgeschakeld)?

Greetzz, Leprechaun

Probeer de volgende code eens :

Nederlandse versie
Code:
Application.SendKeys("%xmbh")

Engelse versie
Code:
Application.SendKeys("%tmsh")

Nee, dat werkt helaas niet.

Probleem is sowieso dat bij het te openen bestand de macro 'Workbook_Open' geactiveerd wordt. Dus nog voor het Application.SendKkeys-commando aan bod komt.

Ik begrijp je probleem niet ! Wil je de macro's uitschakelen zonder uberhaupt een bestand te openen ?

Ok, ik zal proberen het probleem iets duidelijker neer te zetten.

Ik heb een Excel bestand (file1) met hierin een macro.
Deze Macro opent een ander Excel bestand (file2) en ziet eruit als:

Workbooks.Open "C:file2.xls".

In dit tweede bestand zit ook een macro. De macro in dit te openen bestand (file2) wordt geactiveerd op het moment dat het bestand geopend wordt, want deze is genoteerd als/bij: Private Sub Workbook_Open().

Nu wil ik dus dmv. VBA voorkomen dat de macro/Sub in bestand2 uitgevoerd wordt op het moment dat dit bestand wordt geopend.

Hopelijk is het probleem zo dudelijker omschreven.

Daar lijkt het wel op. Zal het vanavond op mijn werk meteen proberen en het resultaat laten weten. Alvast bedankt voor de snelle reactie, Wigi en WinteE :thumb:

Het commando 'Application.EnableEvents = False' voorafgaand aan het 'Workbooks.Open...' commando zorgt er inderdaad voor dat de macro in file 2 niet uitgevoerd wordt, op het moment dat dit bestand wordt geopend.

Wigi, nogmaals bedankt en ik zet het vinkje. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan