• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren

anciano

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Beste leden, ik heb een excel (versie 16.78.3 niet de nieuwste versie) sheet gemaakt om een jaarlijkse scoren bij te houden voor zeilwedstrijden. Als je bij week 1 bv de gewonnen punten invoer, dan komt er netjes achter hun naam de stand te zien. Maar nu staat "Karel" met zijn eerste plaats op rij 4. Het lukt mij niet te "sorteren" na een invoer "Karel" bovenaan te krijgen op plaats 1. Is dit mogelijk te doen met een formule? Alvast super bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

Voor zover ik weet, is dit met een "eenvoudige" formule niet mogelijk.
Je zegt dat het om een oude versie van Excel gaat. Aan het versienummer te zien, is deze gebruikt op een Mac. Klopt dat?
Eigenlijk is de makkelijkste manier om in kolom C, "Stand", van laag naar hoog te sorteren.
Of dat in jouw versie werkt????

Bijlagen

Code:
=IF(B4="";"";RANK(D4;$D$4:$D$33;0))

=IF(B4="";"";SUM(E4:BD4))

Misschien zijn dit betere/logischer formules voor kolom C en D

Voor zover ik weet, is dit met een "eenvoudige" formule niet mogelijk.
Je zegt dat het om een oude versie van Excel gaat. Aan het versienummer te zien, is deze gebruikt op een Mac. Klopt dat?
Eigenlijk is de makkelijkste manier om in kolom C, "Stand", van laag naar hoog te sorteren.
Of dat in jouw versie werkt????
Macbook pro

Of met gewoon een tweede tabel gesorteerd op totaal punten.
Kun eerste tabel behouden met sortering op naam of zeilnr wat weer eenvoudiger is om in te vullen.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan