Bestand openen met nummer

• Onderwerp starter Onderwerp starter DZP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DZP

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Er staan er velen maar weinig antwoorden!

Is het mogelijk om een word bestand te openen en dan het bestand te voorzien van een nieuw nummer. Wat ik eigenlijk wil is dat het bestand wordt geopend met het jaartal en dan nog aangevuld word met 6 cijfers. zodat het totaal getal op 10 cijfers komt en 1 januari het jaartal aanpast en de nummering weer opnieuw begint!:rolleyes:

I cross my fingers.

Even simpeler:
Is het uberhaupt mogelijk om een teller in een word-document te zetten die zichzelf met één nummertje verhoogt als het bestand wordt geopend?:confused:

Nog verder terug:
Is er een opening in een word-document die je kunt inkijken als er een document geopend wordt of is.
Met andere worden: is er iets dat op de achtergrond meedraait waarin je kunt rommelen en aan kunt passen. (bijv. een html-document op de achtergrond die aan te passen is)
Gr.:o

Hallo DZP,

Het is mogelijk om een word bestand direct weer op te slaan met een nieuw nummer. Je moet dan wel even wat vba code schrijven.

Stel je hoofdbestand is word.doc het eerste wat je dan doet is controleren of dit bestand open is want als je een van de nummerbestanden opend wil je waarschijnlijk niet een nieuw nummer aanmaken. Als dus word.doc inderdaad geopend is dan maak je code aan waarbij het jaartal dus het eerste stuk ik van de string en dan heb je nog een volgnummer nodig dit kun je doen door de nummering bij te houden in de registry van windows. Je zet hier 1x een nummer in en dan lees je deze in en schrijf je er weer een nieuw nummer over heen enz enz. Nadeel als je met meerdere mensen in een netwerk dit moet doen werkt dit niet omdat de volgnummers op jouw computer staan. Dan zal je met een ini file moeten werken of je laat een database een autonummer maken die je dan ombouwd tot het volgnummer.

Ja geen eenvoudige oplossing maar te doen......

als je nu via afdruk samenvoegen de cel uit het excelbestand haalt, heb je steeds een nieuw nummer: jouw identieke vraag in excel.:thumb:
steven
Nu kom ik verder: (denk ik)!
Hoe moet ik daar verder mee, kun je er iets duidelijker in zijn.
Afdruk samenvoegen en de cel uit het excelbestand halen hoe doe je dat in word?:o
En als ik het Word-document beveilig blijft de nummering dan evengoed werken?:o

Nu kom ik verder: (denk ik)!
Hoe moet ik daar verder mee, kun je er iets duidelijker in zijn.
Afdruk samenvoegen en de cel uit het excelbestand halen hoe doe je dat in word?:o
En als ik het Word-document beveilig blijft de nummering dan evengoed werken?:o
via extra - brieven en lailings - afdruk samenvoegen kan je een veld invoegen. het blijkt echter in dit geval niet te werken opdat word excel niet echt opent.

via extra - brieven en lailings - afdruk samenvoegen kan je een veld invoegen. het blijkt echter in dit geval niet te werken opdat word excel niet echt opent.
Omdat dit volgens Arafy niet werkt stap ik door naar hetgeen KomMaarOp heeft geantwoord!

Hallo DZP,

Het is mogelijk om een word bestand direct weer op te slaan met een nieuw nummer. Je moet dan wel even wat vba code schrijven.

Stel je hoofdbestand is word.doc het eerste wat je dan doet is controleren of dit bestand open is want als je een van de nummerbestanden opend wil je waarschijnlijk niet een nieuw nummer aanmaken. Als dus word.doc inderdaad geopend is dan maak je code aan waarbij het jaartal dus het eerste stuk ik van de string en dan heb je nog een volgnummer nodig dit kun je doen door de nummering bij te houden in de registry van windows. Je zet hier 1x een nummer in en dan lees je deze in en schrijf je er weer een nieuw nummer over heen enz enz. Nadeel als je met meerdere mensen in een netwerk dit moet doen werkt dit niet omdat de volgnummers op jouw computer staan. Dan zal je met een ini file moeten werken of je laat een database een autonummer maken die je dan ombouwd tot het volgnummer.
Ja geen eenvoudige oplossing maar te doen......
Hoe kun je dan een ini file maken of een database laten nummeren? Is dat moeilijk of is dat als leek te doen? Het word bestand staat inderdaad op een netwerk waar ongeveer 50 pc's aanhangen die het filetje moeten kunnen openen en alleen het orginele bestand mag dan doornummeren!

Laatst bewerkt:
Van de Watchdog moest ik op mijn eigen onderwerp reageren om het weer onder de aandacht te brengen van de mensen. Bij deze sluit ik dit item af en geef als eindcommentaar dat dit item niet met het gehoopte positieve resultaat is afgesloten.
De volgende keer misschien weer beter.:thumb:

dzp,

stuur mij eens een mailtje zodat ik jouw adres heb (met een duidelijk subject, anders word je gewist zonder te lezen). ik heb wel iets dat je kan helpen, maar ik heb nog geen tijd gehad om het te herwerken en wil het niet zomaar op het net gooien.

steven

Laatst bewerkt:
ik heb het verstuurd naar:
ik zal het even hier zetten, maar haal het er seffens er terug af. laat je iets weten wanneer je het hebt? rond 9u45 haal ik het eraf.

steven

PS je moet wel nog puzzelen en uitzoeken hoe het ineen zit. je zal wel foutmeldingen krijgen, maar dat heeft te maken met verwijzingen naar netwerkschijven.

Laatst bewerkt:
ik heb het verstuurd!
ik zal het even hier zetten, maar haal het er seffens er terug af. laat je iets weten wanneer je het hebt? rond 9u45 haal ik het eraf.
steven
PS je moet wel nog puzzelen en uitzoeken hoe het ineen zit. je zal wel foutmeldingen krijgen, maar dat heeft te maken met verwijzingen naar netwerkschijven.
Het mag eraf en bedankt voor de service:thumb:
Kun je mijn adressen er ook even afhalen (ze kloppen wel).:confused:
Gr. Henk.

Laatst bewerkt:
Het mag eraf en bedankt voor de service:thumb:
Kun je mijn adressen er ook even afhalen (ze kloppen wel).:confused:
Gr. Henk.

henk,

ik vind het raar dat je dan de mails niet gehad hebt. maar ja, je hebt het nu. ik heb mij vorige bijdrage aangepast. ik wens je succes met je puzzelwerk. en je weet, ik ben geïnteresseerd in de oplossing. ik heb het momenteel te druk om me hierover te buigen. op het werk ben ik wel met zulke materie bezig, maar om daar veel tijd te besteden aan iets persoonlijks ...;)

enfin, het is weekend en je weet toch niet wat doen. succes.

steven

Ik ga er mee aan de gang maar het staat even op een laag pitje. En voor de verveling in het weekend >>>>>> dan ga ik gewoon werken. Het nadeel daarvan is weer dat het zoveel vrije tijd kost.:D

Dag DZP,

Nou een heleboel berichten voor zo'n probleempje.

Waarom niet gewoon in Normal een userform aanmeken met een mooie knop nieuw document. Je drukt op de knop en je laat VBA een mooie code maken voor de naam van het document en aan de slag.

Als je de userform ook nog even in de menubalk plaatst dan is het altijd paraat.

Gegroet,

Axel.

Hoi Axel,
Usersform, knoppen enz. is de bedoeling niet.:confused:
Wat de bedoeling is:
Een word-document wordt door diverse mensen geopend op een bepaalde schijf <>
Ik wil dus geen knoppen, usersform of iets dergelijks maar het document moet gewoon openen met een uniek nummer omdat het gekopieërd, bewerkt, gefaxt, gemaild of geprint moet kunnen worden met dat nummer en daarna niet meer moet voorkomen. Als het nummer nog te beinvloeden is door bijv. cijfers of letters zou het helemaal perfekt zijn. Daarom zijn er zoveel berichten aan vooraf gegaan en heb ik via Arafy een mogelijke oplossing gekregen die ik ook nog niet nader heb bestudeerd maar wat ik gezien heb komt het wel in de richting die ik wil.:thumb:
Als jij een mogelijke simpele oplossing daarvoor heb houden ik en Arafy ons daarvoor beschikbaar om die simpele oplossing te proberen (misschien kun je een voorbeeldje meesturen).:)
Gr. Henk.;)

Dag Henk,

Kennelijk heeft iedereen toegang tot de bepaalde schijf waar het sjabloon op staat. Dan kun je op die schijf ook een document opslaan waarin een macro zit met een userform. Via deze userform kun je dan een code laten berekenen om je document te coderen. Eventueel ook nog (automatisch) van een naam voorzien en in een bepaalde map plaatsen en nog afdrukken ook.
Het voordeel is dat je document niet is voorzien van de macro die nodig is om het codenummer te genereren.
Het wordt al helemaal gemakkelijk als iedereen het betreffende document om het document te maken onder een knop zet in de menubalk.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan